خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت‌وگو با ایلنا:

نرخ بلیت هواپیما گران نیست/ کاهش 20 درصدی مسافران پروازهای خارجی

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۶۳۴

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه نرخ بلیت هواپیما گران نیست و بلیت به مقصد مشهد از کرایه اسنپ هم ارزان تر است، گفت:‌ با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، تقاضا برای سفرهای خارجی کاهش پیدا کرده است به طوری که سال گذشته با کاهش 20 درصدی در این حوزه مواجه بودیم.

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین مذاکرات با ترکیه برای ارایه سوخت به ناوگان هوایی ایران در فرودگاه‌های این کشور اظهار داشت: پیش از اعمال تحریم‌های گذشته شرکت‌های هواپیمایی کشورمان در فرودگاه‌های ترکیه اقدام به سوخت‌گیری می‌کردند.  اما پس از خروج آمریکا از برجام و تشدید تحریم‌ها، ترکیه هم اعلام کرد که امکان سوخت دهی به ناوگان ایرانی را ندارد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های سوخت رسان در فرودگاه‌ها ممکن است همکاری‌هایی با آمریکایی‌ها داشته باشند به همین دلیل از سوخت دهی به هواپیماهای ایرانی امتناع می‌کنند، گفت: البته در مذاکراتی که وزارت راه و شهرسازی با وزیر حمل و نقل و زیرساخت و هیات همراه آن داشته، ترک‌ها اعلام کرده‌اند در این باره به زودی نظرات عملی را اعلام خواهند کرد.

اسعدی سامانی در پاسخ به این سوال که آیا تحریم‌های سوختی باعث کاهش پروازهای ایران به مقاصد خارجی شده است، اظهار داشت:‌ پروازهای ایرلاین‌های ایرانی به مقاصد خارجی به دلیل تحریم‌های سوختی کاهش پیدا نکرده است و این تحریم‌ها نتوانستند جلوی انجام پروازهای خارجی ایرلاین‌های کشورمان را بگیرند. خوشبختانه هیچ یک از پروازهای ایرانی به دلیل تحریم‌های سوختی باطل یا کنسل نشده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: البته با توجه به شرایط اقتصادی جامعه تقاضا برای سفرهای خارجی کاهش پیدا کرده است به طوری که سال گذشته با کاهش 20 درصدی در این حوزه مواجه بودیم.

اسعدی سامانی با اشاره به قیمت بلیت هواپیما در بازار اظهار داشت: در حال حاضر قیمت بلیت هواپیما گران نیست و مسافران می‌توانند با 130 هزار تومان بلیت مشهد را تهیه کنند که این رقم از کرایه اسنپ هم ارزان‌تر است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بازار سفرهای هوایی در ایام لو سیزن (کم سفر) است و نرخ بلیت هواپیما با کمترین نرخ به فروش می‌رسد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز