خبرگزاری کار ایران

افزایش قیمت یورو به بالاترین سطح هفتگی

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۶۵۵

با توجه به انتشار اخبار مثبت مبنی بر رشد اقتصادی اتحادیه اروپا و همینطور عدم شفافیت اخبار جلسه فدرال رزرو, ارز رایج کشورهای اروپایی به میزان قابل توجهی در برابر دلار افزایش قیمت پیدا کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یورو در یک هفته گذشته رشد خوبی در برابر دلار داشته است و جهش اقتصادی  قابل قبول چهارماهه نخست سال جاری میلادی اتحادیه اروپا گواهی بر این مدعاست. این رشد بر خلاف تمامی بدبینی‌ها نسبت به کاهش ارزش پول رایج قاره سبز بوده است.

پوشش خبر مبهم بانک مرکزی آمریکا در مورد نشست دو روزه فدرال رزرو باعث شد که دلار نیز در روند افزایش دو سال گذشته خود با وقفه مواجه شود.

مطابق گزارش‌هایی که در روز سه‌شنبه منتشر شد، رشد اقتصادی اروپا در سه ماهه اول سال جاری به میزان چهار دهم درصد افزایش یافت. این رشد در پی کاهش رشد اقتصادی در نیمه دوم سال گذشته صورت می‌گیرد.

صعود در بازار اروپا برخلاف پیش‌بینی‌های کارشناسان اقتصادی و همینطور اظهارات محافظه‌کارانه بانک مرکزی اتحادیه اروپا بود.

«استیون انگلندر» کارشناس اقتصادی «جی ۱۰ اف ایکس» در این‌باره گفت: «آمارها بر خلاف تصور ما بود و می‌بینیم که یورو جهش خوبی داشته است».

در معاملات اخیر تجاری پس از خبر رشد ارز یورو در برابر دلار، هر یورو به میزان سه دهم درصد بیشتر به مقدار یک دلار و ۱۲ سنت معامله می‌شود و همینطور نهایتا به کاهش ارزش خود در سال گذشته به میزان دو و ۱۷ صدم درصدی در برابر اسکناس سبز دلار پایان داد.

دلار در برابر سایر ارزها همچون یورو، ین و استرلینگ به میزان ۳۸ صدم درصد در جمعه گذشته کاهش یافت.

انگلندر در ادامه گفت: «احساس می‌کنیم که میزان اشتیاق برای خرید دلار بیش از حد بوده است که اکنون تقریبا به پایان رسیده است».

مطابق با گزارش موسسه مدیریت پروژه شیکاگو با کاهش ناگهانی تولیدات کارخانه‌ای بخش غربی آمریکا در آوریل و رسیدن به کمترین میزان تولید از ژانویه ۲۰۱۷، این مساله شدت یافته است.

تحلیلگران معتقدند که سیاست‌های فدرال رزرو تغییری نکرده ولی سرمایه‌گذاران بی‌صبرانه منتظر شنیدن اخبار نشست دو روز این بانک  که در روز چهارشنبه به پایان رسید، هستند. پرسش این است آیا ترازوی فدرال رزرو برای رشد اقتصادی سنگینی می‌کند یا برای تورم نسبی.

حجم معاملات در ژاپن به دلیل تعطیلی «هفته طلایی» این کشور اعلام نشد و همینطور پیش‌بینی می‌شود به دلیل تعطیلی چهارشنبه به مناسبت روز کارگر در اروپا و چین  این حجم مبادلات مسکوت بماند.

ین ژاپن نیز در پی انتشار اسناد فروش شرکت‌های چینی مبنی بر کاهش فروش رو به صعود گذاشت. این ارز در برابر ین به میزان ۲۶ صدم درصد افزایش قیمت داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز