خبرگزاری کار ایران

لایروبی رودخانه‌های سیستان ضروری است

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۲۶۶

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: وزارت نیرو به‌زودی پروژه افزایش ارتفاع سد پیشین را آغاز خواهد کرد.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "محمدحاج رسولی‌ها" در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی استان سیستان و بلوچستان افزود: با افزایش ارتفاع سد پیشین، حجم آن به میزان ٧٥ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: در پی خشکسالی‌های اخیر و انباشت ماسه بادی، لایروبی انهار و رودخانه‌های سیستان لازم و ضروری است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به تفاوت‌ها و ویژگی‌های این استان نسبت به دیگر استان‌ها اظهار کرد: مدیریت منابع آب در سیستان و بلوچستان بر اساس سه سناریوی سال‌های خشک، نرمال و ترسالی تدوین شده است.

قدردانی رییس کمیسیون آب و کشاورزی مجلس از وزارت نیرو برای مدیریت سیلاب سیستان و بلوچستان

"احمدعلی کیخا" رییس کمیسیون آب و کشاورزی مجلس و نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی در این جلسه از مدیریت وزارت نیرو در جریان سیلاب اخیر استان سیستان و بلوچستان تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه مردم مناطق سیل‌زده کشور خواستار توجه عادلانه و متوازن دولت هستند، گفت: وزارت نیرو با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، کار ساماندهی و لایروبی رودخانه‌های سیستان را کمافی‌السابق منظم انجام دهد.

"اتابک جعفری" مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت منابع آبی استان گفت: تعداد ٣٠٠ دستگاه ماشین آلات از ٤٠ نقطه آسیب‌پذیر منطقه سیستان در جریان سیلاب اخیر حفاظت کردند.

وی تصریح کرد: احداث سازه جایگزین و اصلاح هندسی رودخانه‌های منطقه از اولویت‌های مدیریت منابع آب سیستان به‌شمار می‌آید.

گفتنی است، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و هیئت همراه در سفر یک‌روزه به استان سیستان و بلوچستان، از محل ورودی آب به منطقه سیستان، سیل برنیاتک، تالاب بین المللی هامون و کانال انتقال فیدر٢ بازدید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز