خبرگزاری کار ایران

دبیرخانه دائمی اقتصاد آب تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۸۳۱

دبیرخانه دائمی اقتصاد آب بر اساس تفاهم‌نامه صورت گرفته میان اتاق ایران و امور آب و آبفای وزارت نیرو در مرکز ملی مطالعات کشاورزی و آب اتاق ایران تشکیل شد.

به‌گزارش ایلنا، در اجرای بند 5 بیانیه پایانی اولین کنفرانس اقتصاد آب که در مرداد ماه سال 1395 با مشارکت شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار گردید و پس از برگزاری جلسات متعدد در مرکز ملی مطالعات کشاورزی و آب اتاق ایران نهایتاً در پایان هفته گذشته دبیرخانه دائمی اقتصاد آب با حضور رحیم میدانی معاون آب و آبفا وزارت نیرو، کشاورز معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، محمد حاج‌رسولی ها مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و نمایندگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارت کشور تشکیل شد.

هدف از تشکیل این دبیرخانه بهبود شاخص‌های اقتصادی آب، به منظور افزایش بهره‌وری بهبود مدیریت منابع آب در راستای خروج از چالش‌ها و بحران منابع آب،‌ رونق و تولید و افزایش رقابت‌پذیری، توسعه استفاده از پساب و بازچرخانی آب، بهبود نظام تخصیص و اصلاح الگوی مصرف در بخش‌های مختلف مصرف آب است.

در این نشست تفاهم نامه و نظام‌نامه دبیرخانه اقتصاد آب به امضای اعضای حاضر در جلسه رسید. از جمله وظایف دبیرخانه دائمی اقتصاد آب،‌ می‌توان به تشکیل و نظارت بر دبیرخانه برگزاری کنفرانس دو سالانه اقتصاد آب، تشکیل و نظارت بر میز هم‌اندیشی جمع‌آوری اطلاعات پایه، تهیه آمار و تنظیم گزارش‌ها و مستندکردن موارد جهت طرح در میز هم‌اندیشی، مستند کردن صورت جلسات شورای عالی سیاست‌گذاری، کمیته‌‌های راهبری و علمی‌،‌ پیشنهاد لوایح، آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های تسهیل‌گر، برگزاری جلسات هم‌اندیشی و کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی و برنامه‌ریزی و اداره مالی دبیرخانه را بر عهده دارد.

بر اساس تفاهم‌نامه صورت پذیرفته،‌ دبیرخانه دائمی اقتصاد آب در مرکز ملی مطالعات کشاورزی و آب اتاق ایران تشکیل شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز