خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات به ایلنا خبر داد؛

صدور بیمه‌نامه و ضمانت‌نامه برای کشورهای آٰفریقایی/ برای پوشش ریسک سیاسی و اقتصادی آماده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۷۹۴

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات گفت: در حوزه صدور ضمانت‌نامه و بیمه‌نامه هیچ مشکلی برای کشورهای آفریقایی نداریم و پس از اعتبارسنجی خریداران آفریقایی بیمه‌نامه‌ها را صادر می‌کنیم. در مورد ضمانت‌نامه برای خدمات فنی مهندسی ما این آمادگی را داریم که در کنار سیستم بانکی با توجه به مشکلات تحریم این ضمانت‌نامه‌ها را صادر کنیم که تا به امروز چندین ضمانت‌نامه صادر شده و کارفرماها نیز آن را پذیرفتند.

افروز بهرامی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص آخرین روند صدور ضمانت‌نامه برای صادرکنندگان با توجه به تحریم‌ها گفت: عدم تمدید معافیت فروش نفت به طور حتم بر روند اقتصاد کشور تاثیرگذار است اما ما امیدواریم با همکاری و همدلی که بین بخش خصوصی و دولت وجود دارد این مسئله را جبران کنیم.

وی ادامه داد: ما در سال 96 که در فروش نفت مشکلی نداشتیم سهم نفت از بودجه عمومی دولت سه درصد بود و از کل بودجه 12درصد و در سال 97 که تحریم‌ها شدت گرفت سهم نفت 11درصد شد این درحالیست که من فکر می‌کنم اصلی‌ترین مشکل بسته شدن خطوط ارتباطی بین بانکی است که این مسئله نیز با تمهیداتی که بانک مرکزی در نظر گرفته حل خواهد شد. ضمن آنکه ماهم در کنار سیستم بانکی می‌توانیم به فعالان تجارت بین الملل کمک کنیم.

بهرامی در پاسخ به این سوال که آیا صندوق صادرات، کشورهای آفریقایی را نیز پوشش می‌دهد؟ اظهار داشت: ما در حوزه صدور ضمانت‌نامه و بیمه‌نامه هیچ مشکلی برای کشورهای آفریقایی نداریم و پس از اعتبارسنجی خریداران آفریقایی بیمه‌نامه‌ها را صادر می‌کنیم. در مورد ضمانت‌نامه برای خدمات فنی مهندسی ما این آمادگی را داریم که در کنار سیستم بانکی با توجه به مشکلات تحریم این ضمانت‌نامه‌ها را صادر کنیم که تا به امروز چندین ضمانت‌نامه صادر شده و کارفرماها نیز آن را پذیرفتند و برای آفریقا نیز در حال مذاکره هستیم و مطمئن هستم آنجا نیز مشکلی نخواهیم داشت و ظرف هفته‌های آینده این کار را انجام خواهیم داد.

وی در پاسخ به اینکه آیا محدودیتی در منابع صندوق وجود دارد، گفت: ما محدودیتی در صدور ضمانت‌نامه و بیمه‌نامه نداریم و فقط در کفایت سرمایه شاید مشکل داشته باشیم که آن هم دولت کمک می‌کند. به طور کلی در مقوله صادرات ما برای پوشش ریسک سیاسی و اقتصادی همیشه آماده هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز