خبرگزاری کار ایران

تشریح اقدامات اضطراری در اهواز همزمان با افزایش دبی کارون

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۶۰۶

سرپرست شرکت آبفای اهواز گفت: با انجام اقدامات پدافندی جهت پایداری تامین آب شرب، درحال‌حاضر تاسیسات آبرسانی کلان‌شهر اهواز در شرایط کاملا مطلوب و با ظرفیت نرمال در مدار است و هیچگونه چالشی در حوزه تامین و تصفیه آب وجود ندارد.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "صادق حقیقی‌پور" افزود: از ابتدای شروع سیلاب تمامی تصفیه‌خانه‌های آب اهواز روزانه توسط مراکز بهداشتی پایش کیفی شده و تمام پارامترهای شیمی، فیزیک و باکتریولوژی توسط این مراکز سنجش می‌شود. روزانه طی چندین نوبت آب تصفیه خروجی تصفیه خانه‌ها و تمامی مراحل تصفیه آب پایش و آب شبکه تمام نقاط شهر در شرایط بحرانی تحت پایش فیزیکی، شیمیایی و باکتریولوژی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به پایش روزانه ۴۰ نقطه از آب شبکه در شرایط عادی گفت: کیفیت آب رودخانه کارون در شرایط سیلابی کنونی نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

حقیقی‌پور، هدایت الکتریکی یا میزان شوری (EC) رودخانه کارون را بعد از گذشت سال‌ها که میانگین آن ۳۰۰۰ میکروموس بر سانتی‌متر بود به میانگین ۱۱۰۰ میکروموس بر سانتی‌متر اعلام کرد و افزود: آب شرب اهواز به میزان ۷۰ درصد از طرح آبرسانی غدیر و ۱۰ درصد آن از آب چاه‌های فلمن شوشتر تامین می‌شود.

سرپرست شرکت آبفای اهواز اظهار کرد: در حوزه فاضلاب اهواز، پس از ریزش شبکه و پس‌زدگی فاضلاب در نقاط مختلف شهری، به‌دلیل افزایش حجم و دبی رودخانه کارون،  بلافاصله بیش از ۵۰ طرح ضربتی، نصب پمپ‌های مکش و خطوط بای‌پس فاضلاب در نقاط شهری آغاز شد.

وی در رابطه با اقدامات اضطراری و پدافندی انجام شده گفت: ساماندهی وضعیت فاضلاب پردیس اهواز با ایجاد خط بای‌پس و نصب پمپ 16 اینچ ورتیکال در خیابان یاور 11 کوی مجاهد و دو خط 400 و 300 میلی‌متری پلی‌اتیلن تحت فشار نیز از محل خروجی ایستگاه پمپاژ قبل از تصفیه‌خانه فاضلاب چنیبه تا رودخانه، ساماندهی وضعیت فاضلاب در ضلع غربی و شرقی پل پنجم اهواز، ضلع غربی پل ششم، خیابان گلبهار منطقه و اجرای خط 315 و 450 میلی‌متری تحت فشار به‌طول 900 متر در خروجی منهول تصفیه خانه فاضلاب چنیبه از جمله این اقدامات بوده است.

حقیقی‌پور همچنین، ساماندهی وضعیت فاضلاب خیابان 13 غربی و شرقی کیانپارس، مرکز شهر-خیابان کافی، نهضت آباد، تقاطع آذین و بلوار گلستان، شهرک پیام، خیابان موحدین کیانپارس، ساماندهی وضعیت فاضلاب منازل استانداری، خیابان‌های 1، 3، 5 و 7 شیر پاستوریزه (زرگان غربی)، ایستگاه پمپاژ فاضلاب کوت‌عبدالله مرکزی (شهرستان کارون )، افزودن 2 دستگاه پمپ 12 اینچ در ایستگاه پمپاژ جنب پل کابلی شرقی اهواز و نصب دو دستگاه پمپ مکش در ایستگاه پمپاژ  زیر پل سیاه شرقی جنب بیمارستان امام خمینی (ره) را از دیگر اقدامات اضطراری انجام شده برشمرد.

سرپرست شرکت آبفای اهواز، خسارات وارد شده به تاسیسات آبفای اهواز را 5680 میلیارد ریال و هزینه صرف شده جهت ساماندهی وضعیت این شهر را تاکنون به میزان 620 میلیارد ریال اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز