خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

اعلام قطعی میزان خسارات سرمازدگی تا پایان هفته/ پرداخت خسارات کشاورزان سیل زده از این هفته آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۱۷۷

مدیرکل دفتر بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی از آغاز پرداخت خسارات سیل به کشاورزان دو استان گلستان و مازندران از این هفته خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر، افزود: برآورد وزارت جهاد کشاورزی از خسارات سیل تا امروز 14 هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: گزارش‌های ارسالی از استان‌های سیل زده نشان می‌دهد 53 درصد از خسارات مربوط به بخش زراعت، 7 درصد مربوط به باغات، 10 درصد مربوط به بخش دام و طیور و حدود 30 درصد مربوط به زیرساخت‌ها و زیربناها است.

موسوی با بیان اینکه 4 هزار و 800 میلیارد ریال کمک بلاعوض برای کشاورزان دو استان گلستان و مازندران مصوب شده است، افزود: علاوه بر آن 22 هزار و 220 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره ( با بهره 4 درصد) به کشاورزان آسیب دیده از سیل در این دو استان پرداخت خواهد شد.

به گفته وی،‌ تا کنون 50 درصد از اعتبارات تخصیص داده شده است که عملیات پرداخت آن از این هفته آغاز می‌شود.

موسوی در پاسخ به این پرسش که جبران خسارت استان‌های سیل زده جنوبی از جمله خوزستان چگونه خواهد بود، ‌اظهار کرد: 50 هزار میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات کم بهره به تمام استان‌های آسیب دیده از سیل در نظر گرفته شده است که استان خوزستان را نیز شامل می‌شود.

وی همچنین از تشکیل کارگروه‌ها در شهرستان‌ها خبر داد که وظیفه تشخیص، تعیین و تصویب میزان خسارات هر کشاورز در شهرستان‌های هر استان را برعهده دارند.

این مسئول دولتی؛ میزان خسارت سرمازدگی ناشی از کاهش شدید دما در برخی استان‌ها را نامشخص اعلام کرد.

 مدیر دفتر بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی گفت: منتظر ارسال گزارش از همه استان‌های هستیم که دچار سرمازدگی شده‌اند تا به جمع بندی برسیم.

وی زمان اعلام قطعی میزان خسارات ناشی از سرمازدگی در بخش کشاورزی را پایان هفته پیش رو عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز