خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در گفت‌وگو با ایلنا:

بورس کالا نمی‌تواند بازار سنتی سکه را تحت تاثیر قرار دهد/ عدم تغییر قیمت‌ها نسبت روز گذشته

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۷۶۱

کشتی‌آرای اظهار داشت: بازار می‌تواند بورس کالا را تحت تاثیر قرار دهد اما بورس کالا نمی‌تواند بازار را متاثر کند چون نوع معاملات در بازار سنتی با بورس کالا متفاوت است.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایلنا در مورد احتمال راه‌اندازی قراردادهای آتی سکه با شکل و شمایل جدید در بورس کالا گفت: در این مورد همیشه این سوال مطرح بوده است که آیا این اقدام تاثیری در بازار سکه می‌تواند داشته باشد یا خیر؟ و در پاسخ باید گفت بازار می‌تواند بورس کالا را تحت تاثیر قرار دهد اما بورس کالا نمی‌تواند بازار را متاثر کند چون نوع معاملات در بازار سنتی با بورس کالا متفاوت است و سازوکار، نحوه معاملات و عملیات پولی و بانکی با بازار تفاوت دارد.

وی ادامه داد: در معاملات بورس گاهی اوقات سکه به طور فیزیکی مبادله نمی‌شود و یک قرارداد آتی دوجانبه میان خریدار و فروشنده منعقد می‌شود و در زمان سررسید، سکه بطور فیزیکی مبادله و یا تسویه می‌شود در حالیکه در بازار سنتی معاملات بطور فیزیکی صورت می‌گیرد، از همین روی تاثیری در بازار ندارد.

کشتی‌آرای تصریح کرد: مبادلات و محاسبات بورس کالا براساس قیمت بازار سنتی صورت می‌گیرد  و به همین دلیل متاثر از بازار سنتی است.

وی در مورد آخرین وضعیت بازار سکه و طلا گفت: قیمت‌ها نسبت به دیروز به دلیل نبود خبر سیاسی و اقتصادی خاص، تغییر آنچنانی نداشته است. قیمت اونس جهانی با کاهش ۵ دلاری به ۱۲۷۰ دلار رسید همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام با طرح جدید ۴ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم ۴ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان است.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف اضافه کرد: قیمت هر قطعه نیم سکه ۲ میلیون و ۶۹۵ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۱۵ هزار تومان و سکه های یک گرمی نیز ۹۵۰ هزار تومان است. همچنین هر مثقال طلا یک میلیون و ۸۸۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۳۵ هزار تومان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز