خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار:

رشد ۱۲ درصدی بازار سرمایه در یک‌ماهه اخیر

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۶۳۳

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در یک ماه اخیر بازار سرمایه با رشد ۱۲ درصدی همراه بوده است. همچنین ارزش تامین مالی در ۵ سال اخیر رشد ۵۴ درصدی داشته و در سال ۹۷ به ۱۲۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران در آیین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (FINEX 2019) گفت: این نمایشگاه یکی از رویدادهای  بازار مالی کشور است و با هدف ارتقای سواد مالی ، فرهنگ‌سازی و آشنایی با بازار سرمایه و انتقال آخرین تکنولوژی‌ها در حوزه مالی و کسب و کار مالی، آی تی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در سال۹۷ ارزش بورس و فرابورس ۸۰ درصد افزایش یافت و البته این روند مستمر است بطوری که در ۵ سال گذشته ارزش بورس تهران به طور متوسط ۱۷.۵ درصد و فرابورس به طور متوسط ۱۹.۲ درصد رشد داشته است. در یک ماه اخیر هم بازار سرمایه با رشد ۱۲ درصدی همراه بوده است. همچنین ارزش تامین مالی در ۵ سال اخیر رشد ۵۴ درصدی داشته و در سال ۹۷ به ۱۲۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.

محمدی تصریح کرد: شاخص بورس تهران در پنج ساله منتهی به سال ۹۷ هر ساله ۳۰ درصد و فرابورس ۳۴ درصد بازده داشته است.

وی در مورد اقدامات صورت گرفته در سال ۹۷ گفت: ما سال گذشته اقداماتی مانند کاهش هزینه‌های معاملاتی، کاهش نرخ مالیات نقل و انتقال معاملات، اعمال نرخ صفر برای سود تقسیم نشده، بازنگری و بازگشایی نمادهای متوقف شده که باعث کاهش به ۱۰ تا ۱۲ نماد شده است، راه‌اندازی ابزارهای مالی اسلامی و کلاسیک، عرضه نفت خام در بورس را داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در سال آینده نیز اقداماتی مانند راه‌اندازی فروش استقراضی، راه‌اندازی بورس بین‌المللی در کیش، تامین مالی مبتنی بر اوراق را در برنامه خود داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز