خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل راه‌آهن:

جابه‌جایی بیش از دومیلیون نفر مسافر با قطار در سفرهای نوروزی ۹۸

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۱۶۰

مدیرعامل راه‌آهن از جابه‌جایی بیش دومیلیون و هشت هزار نفر مسافر در سفرهای نوروزی ۹۸ در قالب سیر بیش از ۴۹۰۰ رام قطار خبر داد.

به گزارش ایلنا، سعید رسولی از جابجایی ۲.۸ میلیون مسافر در سفرهای نوروزی ۹۸ خبر داد و گفت:‌ به رغم اینکه شرکت راه‌آهن پیش از آغاز سفرهای نوروزی پیش‌بینی کرده بود در ایام نوروز دو میلیون و ۱۰ هزار مسافر را جابه‌جا کند اما بنا بر دلایل مختلفی در ایام پیک سفرهای نوروزی امسال بیش از دو میلیون و هشت هزار نفر توسط شبکه ریلی جابه‌جا شدند که آمار تلاش راه‌آهن در راستای تحقق تعهدات خود است.

وی کاهش متوسط تاخیر از مبدا با بیش از ۴۹۰۰ رام قطار به ۲۶ ثانیه را یکی نکات جالب توجه در سفرهای نوروزی ۹۸ خواند و افزود: البته متوسط تاخیر رسیدن به مقصد با اندکی افزایش نسبت به سال گذشته به ۳۶ دقیقه رسید که دلایل مختلفی همچون وقوع سیل در برخی خطوط، شرایط جوی ناپایدار، ریزش‌ها، ناپایداری‌ها و رانش‌های کوه در مسیرهای مختلف، همچنین دستور کاهش سرعت برای حفظ ایمنی تردد قطار بر آن حاکم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تشکر از نجابت، صبر و تحمل مسافران قطارها در ایام نوروز ۹۸ گفت:  مشکلات ناشی از تغییرات جوی در ایام پیک سفرهای نوروزی اخلالی در خدمت‌رسانی به مسافران به وجود نیاورد و به رغم تمام این اتفاقات، مسافران قطارها در مجموع با کمترین تأخیر به مقصد خود رسیدند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن در ادامه اقدامات، تمهیدات و فعالیت کارکنان راه‌آهن در ایام پیک سفرهای نوروزی ۹۸ را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: در بازدید از خطوط مختلف طی ایام پیک سفرهای نوروزی ۹۸ ضمن نظارت بر کیفیت خدمات ارائه شده و قدردانی از فعالیت کارکنان راه‌آهن به صورت رودرو با مسافران گفتگو کرده و نظر آن‌ها را نسبت به کیفیت خدمات ارائه شده جویا شدم و خوشبختانه  بیش از آن حدی که انتظار می‌رفت، بزرگوارانه ابراز رضایت کردند.

رسولی با تاکید بر حفظ کرامت انسانی در نحوه خدمت رسانی حمل‌ونقل ریلی به مردم گفت: در ایام نوروز همه کارکنان مکلف شدند بر اساس این اصل تلاش کنند و اقدامات و امکانات مناسبی از برگزاری مسابقات نقاشی برای کودکان گرفته تا نصب امکانات ورزشی برای جوانان و بزرگسالان، برپایی سفره هفت سین در ایستگاه‌ها فراهم شد. همچنین خادمین حرم حضرت امام رضا (ع) با استقرار در ایستگاه‌ها و در دست داشتن پرچم متبرک به گنبد حرم امام رضا(ع) از مردم استقبال کردند که حس خوب زیارت را به مسافران در ایستگاه‌ها القا می‌کرد.

وی افزود: برنامه اجرای موسیقی محلی هر استان برای استقبال از  مسافران نوروزی در ایستگاه‌ها نیز برگزار شد تا خاطرات خوبی برای مسافران رقم بخورد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تمامی همکاران راه‌آهن که در ایام نوروز مشغول به کار بودند و با تمامی توان خود به مردم شریف ایران خدمت‌رسانی کردند تقدیر و تشکر کرد و خاطرنشان کرد: خدمت‌گزاری به مردم سعادتی بزرگ و موجب اجر اخروی است که باید قدر آن را دانست و در این حوزه همکاران راه‌آهن در ایام نوروز با به‌کارگیری تمام توان خود در خدمت‌رسانی به مسافران به خصوص زائران امام رئوف(ع) افتخارآفرین شدند.

رسولی با بیان اینکه «بخش خصوصی و دولتی در صنعت حمل‌و‌نقل ریلی هر دو عضو یک خانواده هستند که باید آن را خانواده بزرگ‌راه آهن نامید» بیان کرد: دوره پرحجم و پرترافیک ایام نوروز هم‌زمان با شدت بارش نزولات جوی و اتفاقات بعد از آن از جمله سیل و آبگرفتگی شهرها، روستاها و معابر و ریزش و رانش کوه‌ها و ... توسط تمامی همکاران عزیز به‌خوبی سپری شد و با این اقدامات برگ زرین دیگری در کارنامه درخشان راه‌آهن ایران ثبت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز