خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت:

تامین نقدینگی واحدهای تولیدی از اولویت‌های وزارت صمت است/ ایران رتبه نخست صادرات به عراق را کسب کرد

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۰۴۷

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در سال 97 ایران برای نخستین بار رتبه اول صادرات به عراق را کسب کرد، گفت: برای حفظ این جایگاه باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم زیرا رقبای ترکیه و چین با فاصله کمی پس از کشورمان قرار دارند.

 به گزارش ایلنا، رضا رحمانی در حاشیه بازدید از 2 واحد تولیدی قوطی سازی زمزم و فرش زاگرس کرمانشاه افزود: استان کرمانشاه موقعیت و فرصت‌های صادراتی کم نظیری دارد و در سال های گذشته هم بیشترین صادرات به عراق از این استان بوده است.

او با تاکید بر اینکه امسال باید صادرات به عراق را جدی تر بگیریم، گفت: واحد قوطی سازی زمزم با بیش از 600 میلیارد تومان سرمایه گذاری در مراحل نهایی ساخت است و به زودی افتتاح می شود؛ واحد فرش ماشینی زاگرس هم با فن آوری روز دنیا و تولید محصولاتی دارای بازار صادراتی در کشورهای همسایه و سایر کشورهاست.

وزیر صمت قول داد که مشکلات این واحدهای تولیدی را پیگیری و رفع کند.

او با تاکید بر اهمیت تامین نقدینگی برای واحدهای تولیدی گفت: این موضوع امسال جزو اولویت‌ها قرار گرفته و رئیس‌جمهوری هم دستورات لازم را درباره آن به بانک مرکزی داده که سرمایه در گردش لازم برای حفظ وضعیت موجود واحدهای تولیدی تامین شود.

او افزود: ما هم به عنوان متولی این بخش پیگیر خواهیم بود و تامین نقدینگی واحدهای تولیدی امسال در برنامه های اساسی وزارت صمت است.

رحمانی، صادرات به کشورهای همسایه، تولید داخلی، معادن، فناوری و حضور دانش در تولیدات را به عنوان اولویت های وزارت صمت عنوان و اظهار کرد: تامین لجستیک تجاری و اصلاح نظام تنظیم و نظارت بر بازار صادرات هم از دیگر اولویت های ماست.

 وزیر صمت گفت: رونق تولید مستلزم فروش است و فروش داخلی یا خارجی هم می تواند واحدهای تولیدی ما را فعال کند به طوری که اکنون بخشی از ظرفیت واحدهای تولیدی مازاد بر مصرف داخلی است که فعال شدن آنها مستلزم فعال شدن بازارهای صادراتی به ویژه در کشورهای همسایه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز