خبرگزاری کار ایران

سخنگوی مرکز مدیریت راه های کشور در گفت وگو با ایلنا:

اعلام آخرین وضعیت جاده های کشور و مناطق سیل زده/ جزییات انسداد 5 محور شریانی و 27 محور غیرشریانی

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۷۲۹

سخنگوی مرکز مدیریت راه های کشور با اعلام 5 محور شریانی و 27 محور غیرشریانی که مسدود هستند، گفت: مردم از انجام سفر تا فردا صبح چهارشنبه هفتم فروردین ماه خودداری کنند.

یاسر خالدی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین وضعیت راه های کشور اظهار داشت : شرایط در برخی از مناطق کشور بحرانی است تا صبح روز چهارشنبه هفتم فروردین ماه احتمال هر گونه خطری وجود دارد .

وی با بیان اینکه طبق گزارش های سازمان هواشناسی حجم بارش تا فردا کاهش می یابد، گفت: مردم از انجام سفر تا فردا خودداری کنند .

سخنگوی مرکز مدیریت راه های کشور با اشاره به وضعیت جوی راه های استان های مختلف کشور اظهار داشت: در استان های اردبیل، اصفهان، قم،  لرستان، سمنان، مرکزی و همدان شاهد بارش برف هستیم. در حوزه استان های البرز، ایلام،  خراسان های رضوی، شمالی و جنوبی، کردستان،  زنجان،  قزوین، فارس، مازندران،  چهارمحال بختیاری، کرمان،  بوشهر، تهران،  خوزستان، کرمانشاه،  کهکیلویه و بویراحمد، گیلان و یزد و بخش هایی از سمنان شاهد بارش باران هسیتم.

وی تاکید کرد: همچنین در کرمان و ایرانشهر هم احتمال وقوع طوفان شن وجود دارد.   

خالدی با اشاره به محورهای شریانی مسدود شده در سطح کشور گفت: محور کرج- چالوس و بالعکس،  شاهرود- آزادشهر، آق قلا- گرگان، عشق آباد-بردسکن و جاده قدیم خرم آباد- پلدختر- کوهدشت  تا اطلاع ثانوی مسدود است و با بهبود شرایط جوی احتمال بازگشایی این محورها وجود دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 27 محور غیرشریانی هم مسدود است، ادامه داد: شمشک- دیزین، اولنگ- شاهرود، پونل- خلخال، سی سخت- پادنا، گنجنامه- تویسرکان، پاوه- فیض آباد، گمیشان – آق قلا، آق قلا- اعطاآباد، گمیشان- خواجه نفس،ایرانشهر- خیرآباد، دیباج- گلوگاه، زیارتعلی – ماشنگی، بیرانشهر- کاکارضا، اقلید- مرودشت، تفت- ده بالا، کازرون – فراشوند، نصرت آباد-کهورک-شورگز و رباط سنگ- کتکن از جمله راه های شریانی هستند که در حال حاضر مسدود اعلام شده اند.

سخنگوی مرکز مدیریت راه های کشور با اشاره به زمان بازگشایی این محورها گفت: در برخی از این مناطق سیلاب عامل انسداد راه ها است که باید تا فروکش شدن آب منتظر ماند. برخی دیگر هم به دلیل طوفان شن مسدود هستند. به طور کلی شرایط جوی عامل تعیین کننده در بازگشایی این مسیرها هستند.

وی گفت: تا بهبود و پایداری وضعیت نسبی شرایط جوی مردم از انجام سفرهای غیر ضروری خودداری کنند. مسافرانی هم که اکنون در سفر هستند از توقف در شیب های طولی جاده ها بپرهیزند و بهتر است که در شیب عرضی جاده ها توقف داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز