خبرگزاری کار ایران

طرح های افتتاحی ایمیدرو پارسال 2.1 میلیارد دلار ارزش داشت

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۷۰۰

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ارزش طرح های افتتاح شده توسط سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو ) دربخش معدن و صنایع معدنی در سال 1397 به بیش از 2 میلیارد و 170 میلیون دلار رسید.

به گزارش ایلنا، خداداد غریب پور با اشاره به اشتغال ایجاد شده این طرح ها تصریح کرد: سال گذشته 20 طرح در این حوزه به مدار تولید پیوست که حاصل آن ایجاد چهار هزار و 440 شغل به صورت مستقیم بود.

وی اضافه کرد: پروژه ها با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا شدند و همچنین بیش از 25 هزار و 300 شغل غیر مستقیم را ایجاد کرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو یادآور شد: پروژه هایی که سال 97 به بهره برداری رسید، مربوط به زنجیره های فولاد،‌ مس، ‌آلومیینوم و امور زیرساختی بودند.

به گفته غریب پور، گندله سازی 2.5 میلیون تنی سنگان ( خراسان رضوی)، آهن اسفنجی 800 هزار تنی فولاد سبزوار( خراسان رضوی)، آهن اسفنحی 1.5 میلیون تنی چادرملو ( یزد)، یک میلیون تنی شمش فولاد و 2.5 میلیون تنی گندله میدکو ( کرمان)،‌ 50هزار تنی کاتد مس میدکو ( کرمان)،‌ یک میلیون و 850 هزار تنی تنی شمش فولاد گل گهر ( کرمان)،‌ 2.5 میلیون تنی گندله میدکو،‌ نیروگاه 235 مگاواتی هرمزگان، احداث جاده 121 کیلومتری خواف( خراسان رضوی)،‌ احداث جاده 13 کیلومتری کردستان، احداث جاده 19 کیلومتری آذربایجان غربی و احداث سیل بند منطقه لامرد ( فارس) بخشی از پروژه های افتتاح شده سال گذشته محسوب می شوند.

وی افزود: کارخانه تولید شمش آلومینیوم جاجرم ( خراسان شمالی) در اسفند ماه 97 به تولید رسید که سرمایه گذاری 131 میلیون دلاری را به همراه داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز