خبرگزاری کار ایران

تاکید وزیر راه بر لزوم آزادسازی مسیل‌ها به منظور طی مسیر منطقی آب

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۶۷۹

وزیر راه و شهرسازی گفت: باید مسیل‌ها آزاد شود تا جریان آب مسیر طبیعی خود را طی کند.

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران به ریاست معاون اول رئیس جمهور با اشاره به سیلاب در ورودی شهر شیراز گفت: دروازه قرآن شیراز از قدیم مسیل بوده و بعدها مسیر آن مسدود شد. باید شهرداران شهرها و مسئولان متولیان مناطقی که مسیل آب‌ها در محدوده‌های تحت مدیریت‌شان وجود دارد باید هر جا مسیل‌ها و رودخانه‌ها تصرف شده را آزاد کنند تا آب مسیر منطقی خود را طی کند.

وی با اشاره به مسدود شدن جاده خرم‌آباد و اندیمشک نیز گفت: مردم با توجه به این موضوع می‌توانند از بزرگراه خرم آباد و پلزال تردد کنند.

اسلامی همچنین با بیان اینکه ۳۲۴ نقطه از استان مازندران در سیل اخیر دچار آبگرفتگی و رانش زمین شد، گفت: مشکل تقریباً در این مناطق برطرف شده و فقط دو مسیر روستایی باقی مانده و با توجه به طبیعت و جغرافیای ان ها باید مسیرهای جایگزین درنظر گرفته شود.

وی درباره سیلاب استان گلستان نیز گفت: حجم بارش در این استان بسیار بالا بود و دستگاه‌های مسئول با توجه به اینکه پشت مناطقی از خطوط راه آهن آب عظیمی جمع شده بود هشت نقطه آن مسیرها را بررسی و در هر نقطه دهانه ۲۰ تا ۳۰ متری برای خروج آب ایجاد کرده‌اند بدون اینکه خساراتی به خطوط ریل آهن وارد شود.

اسلامی افزود: البته هنوز دونقطه باقی است که در تلاش هستیم تا آب آن نقاط را تخلیه و هدایت کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: به راهدارخانه‌های استان‌های لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و فارس آماده‌باش داده‌ایم و از پیمانکاران این مسیرها نیز خواستیم تا با امکانات در صحنه باشند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز