خبرگزاری کار ایران

در بهمن ماه؛

نانوایی‌ها بیشترین شکایات مردمی را به خود اختصاص دادند

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۴۰۲

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد: در بهمن ماه سال جاری، جمعاً ۱۹ هزار و ۹۸۰ فقره شکایت مردمی درخصوص تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق تلفن ۱۲۴ اعلام شده است.

به گزارش ایلنا، شهرام میراخورلو معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌‌‌‌کنندگان و تولیدکنندگان ضمن تشریح سیاست‌های این سازمان برای تقویت سامانه ۱۲۴ گفت: موفق بودن در برخورد با تخلفات صنفی و کنترل و رصد هر چه بهتر بازار، مرهون ارتباط مستمر مردم با این سامانه است و مردمی‌‌‌‌سازی نظارت را اصلی مهم برای موفقیت سازمان دانست.

وی با اشاره به آخرین آمار و نظرسنجی انجام شده در بهمن ماه سال جاری نسبت به شکایات و عملکرد سازمان حمایت در ماه گذشته، اظهار داشت: در بهمن ماه سال جاری، جمعاً ۱۹ هزار و ۹۸۰ فقره شکایت مردمی درخصوص تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری استان‌ها در بخش کالا و خدمات دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفته که از این تعداد ۶۵ درصد شکایت مورد رسیدگی قرار گرفته و ۳۵ درصد باقیمانده نیاز به کار کارشناسی یا استعلام از مراجع ذیربط است.

این مقام مسئول با بیان اینکه از مجموع شکایات واصل شده در مدت مذکور، ۸۵ درصد در بخش کالا و ۱۵ درصد در بخش خدمات بوده است، تصریح کرد: نان، میوه و سبزیجات و همچنین رستوران‌های غذاخوری و تعمیرگاه‌های خودروهای سبک به ترتیب بیشترین سهم شکایات را براساس نوع خدمات به خود اختصاص داده اند و نیز گرانفروشی و تقلب در صدر عناوین تخلف گزارش‌های دریافتی قرار گرفته است.

میراخورلو درباره مصالحه قبل از شکایات نیز خاطرنشان کرد: در این مدت، از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده‌‌اند، ۳۹۶ فقره با برآورد ارزش بیش از ۷۳ میلیارد ریال در کارگروه‌های رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع از تشکیل و ارجاع پرونده اجتناب گردیده است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش شده نتایج بررسی شکایات به شاکیان در اولین فرصت و در کوتاه‌ترین زمان اعلام شود، ابراز داشت: بازرسان این سازمان در سراسر کشور همزمان به بازرسی از واحدهای صنفی، صنعتی و خدماتی می‌پردازند و در تهران نیز با استقرار هفت منطقه پس از دریافت شکایات در کمترین مدت در محل حضور یافته و نسبت به بررسی شکایات و ارائه گزارش اقدام می‌‌کند. 

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان یکی از رسالت‌های مهم سازمان حمایت را ایجاد ثبات اقتصادی در جامعه از طریق بازرسی و نظارت بر تمامی واحدهای عمده و خرده فروش و تسریع در رسیدگی به تخلفات و فرهنگ‌‌‌سازی و گسترش نظارت‌های مردمی برشمرد و بیان کرد: شهروندان محترم می‌توانند با مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی از قبیل گرانفروشی، کم‌‌‌فروشی، تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و سایر تخلفات اقتصادی از طریق سامانه ۱۲۴ مسئولان ذیربط را در جریان قرار داده تا رسیدگی لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز