خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

متروی هشتگرد تا اواسط تابستان به بهره‌برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۰۵۸

وزیر راه و شهرسازی گفت: به زودی تزریق نقدینگی در این پروژه انجام خواهد شد و تا اواسط تابستان متروی هشتگرد به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از متروی هشتگرد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مترو یکی از پروژ‌ه‌هایی است که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است، گفت: آزاد سازی مسیر و تامین امکانات فنی هرچند که زمانبر بوده اما اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر متروی هشتگرد 77 درصد پیشرفت فیزیکی دراد و تجهیزات آن تامین و در اختیار پیمان‌کاران قرار گرفته است تا آن را نصب کنند.

اسلامی گفت: به زودی تزریق نقدینگی در این پروژه انجام خواهد شد و تا اواسط تابستان متروی هشتگرد به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر راه با تاکید بر اینکه مردم بدانند هیچ وقفه‌ای در کار وجود ندارد، تصریح کرد: اراده‌ای جدی در دولت، مجلس، استانداری و وزارت راه و شهرسازی برای پیگیری و اجرای این پروژه وجود دارد.

اسلامی ادامه داد: علاوه بر این مسیر، در حال ساخت خط دوم راه‌آهن کرج-قزوین هستیم تا بتوانیم از این طریق قطار حومه ای برقرار کنیم.

وی گفت: این پروژ‌ها ترافیک تهران - کرج و تهران - قزوین را کاهش می‌دهد و مردم می‌توانند سفر ایمن‌تری در این مسیر داشته باشند.

وزیر راه درباره جاده طالقان گفت: این جاده در سال آینده به بهره‌بردری می‌رسد و تمام جوانب محیط زیستی آن در نظر گرفته شده است.

اسلامی همچنین درباره افزایش سقف وام ساخت مسکن به صد میلیون تومان اظهار داشت: شورای پول و اعتبار هفته گذشته افزایش سقف وام را تصویب کرد.تاکید جدی ما هم جریان بخشی به تولید مسکن است و از همین رو تسهیلات سازندگان را افزایش دادیم که قابل انتقال به خریداران هم است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: عرضه زمین و اجرای کارت اعتباری مصالح ساختمانی هم از دیگر عوامل شتاب دهنده تولید مسکن در کشور هستند که این سه عامل برای تولید مسکن اقشار متوسط فعال شده‌اند.

وی تاکید کرد: این سیاست‌ها به هیچ وجه تورم‌زا نیستند و قیمت تمام شده مسکن را حفظ می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز