خبرگزاری کار ایران

محمود حجتی:

بهره‌وری آب در بخش کشاورزی سالانه ۶ درصد افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۳۲۳

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با مدیریت آب و اجرای سیستم های نوین آبیاری در کشور طی پنج سال اخیر، میزان بهره وری آب در بخش کشاورزی سالانه شش درصد رشد داشته است.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی افزود: انتقال آب از مبدا تامین تا پای گیاه بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است و برای افزایش راندمان آبیاری، نزدیک به دو میلیون و ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی، به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده است.

وی اظهار کرد: در دولت های یازدهم و دوازدهم با پشتیبانی رهبری، دولت و مجلس شورای اسلامی و همکاری کشاورزان نزدیک به ۹۰۰ هزار هکتار از زمین های زراعی به سیستم های آبیاری نوین مجهز شد و این کار خوب ادامه خواهد داشت.

حجتی ادامه داد: راندمان آبیاری زمین های کشاورزی در طی پنج سال گذشته از ۳۹ درصد به ۴۴ تا ۴۵ درصد رسیده و این کار بزرگی است.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: کار کم هزینه تر و جدی تر دیگری که در حوزه افزایش بهره وری آب صورت می گیرد، اجرای برنامه های بهزراعی و تحقیقاتی، دقت در توزیع و ارائه نوع بذر و نهال و سیستم کشت آنها و توسعه گلخانه هاست که آثار خوبی داشته است.

او گفت: سال زراعی ۹۷ - ۹۶ از نظر میزان بارش سال سختی بود اما با عنایت خدا، اجرای کارهای یاد شده و مشارکت کشاورزان شاهد رشد و بهره وری بخش کشاورزی بودیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز