خبرگزاری کار ایران

آل اسحاق در نشست خبری:

روحانی باید کابینه را تغییر دهد/ نتیجه عدم هماهنگی می‌شود استعفای وزیر

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۹۷۴

آل اسحاق گفت: وزراء فعلی خیلی محترم هستند و ما به آنها ارادات داریم اما واقعیت این است که این افراد مرد میدان فعلی نیستند ما یک زمان فکر می کردیم مذاکرات با کدخدا مشکلات را حل می کند اما نشد برجام پایدار می ماند اما نشد با اروپا روابط ما بیشتر می شود اما نشد خب این آقایان برای این شدها آمده بودند و حالا که این اتفاقات صورت نگرفته بهتر است بروند مخصوصا الان برخی اعلام کردند خسته شدند و یکسری ناراحت هستند می توانند اکنون دولت را ترک کنند تا نیروهای دیگر بیایند .

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ یحیی آل‌‌‌اسحاق در نشست خبری خود با اشاره به جو به وجود آمده در کشور گفت: در حال حاضر مهمترین چالش آن قدم اعتماد بین مردم و مسئولان است و بر همین اساس، شاهد مشکلات در تمام بخش‌‌‌‌های مختلف حتی در حوزه تامین اقلام اساسی هستیم.

وی ادامه داد: برای اینکه مشکلات کشور حل شود، باید ابزار اعتماد فراهم شود یعنی مردم باید باور کنند که تیم اقتصادی دولت می‌‌‌‌تواند مشکلات را حل کند. هیچ ایرادی ندارد که فردا روحانی کابنیه خود را تغییر دهد. اکنون وضعیت فرق کرده است. 

این عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی با بیان اینکه وزرای فعلی خیلی محترم هستند و ما به آنها ارادات داریم اما واقعیت این است که این افراد مرد میدان فعلی نیستند، اظهار داشت: ما یک زمان فکر می کردیم مذاکرات با کدخدا مشکلات را حل می کند اما نشد، برجام پایدار می‌‌‌‌ماند اما نشد، با اروپا روابط ما بیشتر می‌‌‌شود اما نشد. خب این آقایان برای این شدها آمده بودند و حالا که این اتفاقات صورت نگرفته، بهتر است بروند. مخصوصا الان برخی اعلام کردند خسته شدند و یکسری ناراحت هستند، می‌‌‌‌توانند اکنون دولت را ترک کنند تا نیروهای دیگر بیایند.

آل‌اسحاق با بیان اینکه اگر کابینه عوض شود آن وقت اعتماد به وجود می‌‌‌‌آیند، تصریح کرد: مردم می‌‌‌گویند خبری است که دولت این کارها را انجام می‌‌‌دهد و قرار است مشکلات حل شود. مخصوصا اگر آدم‌‌‌‌هایی که تجربه دارند و این بحران‌‌‌ها را دیده‌‌‌اند و امتحان خود را پس داده‌‌‌اند، جایگزین شوند. اکنون وقت آن است که بدون نگاه سیاسی مسئولان در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

وی افزود: من زمانی که وزیر بازرگانی بودم، معاونان خود را از گرایش‌‌‌‌های مختلف سیاسی انتخاب کرده بودند و اتفاقا همان دوره یکی از بهترین دوره وزارت بازرگانی بود.

وزیر اسبق بازرگانی با انتقاد از عدم هماهنگی در بین دولت خاطرنشان کرد: ما بارها این حرف را زده‌‌‌ایم، ناهماهنگی یعنی اینکه هفته پیش همتی رییس بانک مرکزی بگوید تا حالا ۱۰ بار در دولت گفته‌‌‌ام که آزادسازی واردات برخی از کالاها در بازارچه‌‌های مرزی انجام نشود، الان وقت این کار نیست. نتیجه آن این شد که قیمت دلار دو هزار تومان افزایش پیدا کرد. همین عدم هماهنگی است که وزیر امور خارجه می‌‌‌گوید من را بازی نمی‌‌‌دهند. وزیری که این حرف را بزند دیگر وزیر نیست.

آل‌اسحاق درخصوص انتخابات اتاق بازرگانی ابراز داشت: من به ۱۸ هزار فعال بازرگان تهرانی توصیه می‌‌‌کنم که کسانی را در این برهه حساس انتخاب کنند که نامحرم نظام نباشند و ملی فکر کنند. اکنون شرایط عادی نیست و باید در انتخاب‌‌‌ها دقت کرد. متاسفانه دولت شرایطی را فراهم کرده که به کسی میدان نمی‌‌‌دهد و از نظرات کارشناسان و دلسوزان نظام بهره‌‌‌برداری نمی‌‌‌کنند، به این معنا که هم‌‌اکنون برای توزیع کالاهای اساسی برنامه‌‌‌های مشخصی وجود ندارد که مردم بتوانند با قیمت مناسب کالاهای اساسی خود را بدون صف دریافت کنند و علیرغم اینکه طرحی در این رابطه با بهره‌‌گیری از نظرات کارشناسان و صاحب‌‌نظران تدوین ظرف یک هفته گذشته به دولت ارائه شده اما به آن بی‌‌توجهی کرده است.

وی اضافه کرد: در این طرح تامین، توزیع و کنترل عرضه کالاهای اساسی مدنظر قرار گرفته و به راحتی شرایطی فراهم خواهد کرد که بازار قابل کنترل باشد.

این عضو اتاق بازرگانی با بیان اینکه تجربه ۴۰ سال قبل در تامین، توزیع و نظارت بر عرضه کالاهای اساسی در تدوین این طرح به کار گرفته شده و از نهادهای تصمیم‌‌‌گیر و مجلس نیز در تدوین آن نظرخواهی شده است اما متاسفانه دولت به آن بها نمی‌‌‌دهد، عنوان کرد: در مورد کالاهای اساسی باید گفت بازار کاملا قابل مدیریت است اما به نظر می‌‌‌‌رسد، ذینفعان بازدارنده اجازه نمی‌‌‌‌دهند کالاها به موقع و با شرایط مناسب به دست مصرف‌‌‌کنندگان برسد.

آل‌اسحاق ادامه داد: این ذینفعان بازدارنده در نوع تخصیص، عملیات ترخیص، تاخیر در ثبت سفارش و بروکراسی‌‌‌های دولتی نفوذ کرده و تلاش دارند تا شرایط به هم ریخته موجود بازار را حفظ کنند زیرا منافع‌‌‌شان در این است که دلار ارزان بگیرند، بازار را آشفته نگه دارند و مردم را برای دسترسی به کالاهای اساسی خود با مشکل مواجه کنند. 

به گفته وی، وجود امضاهای طلایی از مرحله دلار ۴۲۰۰ تومانی تا توزیع، حمل کالا، تخصیص ارز و ترخیص کالا، در زنجیره واردات کالاهای اساسی و توزیع آن در بازار به چشم می‌‌‌خورد و همین ذینفعان بازدارنده زنجیره‌‌‌ای را درست کرده‌‌‌اند که برآیند عملکردی آن صف های طولانی است که مردم در تامین کالاهای اساسی با آن مواجه هستند.

وزیر اسبق بازرگانی افزود: افرادی که در راس امور اقتصادی در دولت مشغول به کار هستند، باید با روحیه با نشاط و امیدوار وارد عرصه شده و افسردگی و یاس را کنار بگذارند زیرا همین موضوع مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز