خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران:

بندر شهید‌بهشتی هاب لجستیک کریدور شمال و جنوب می‌شود/ تحریم‌ها تاثیری در عملکرد بنادر نداشتند

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۹۲۲

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بندر شهید بهشتی چابهار می‌تواند هاب لجستیکی در کریدور شمال و جنوب شود، تاکید کرد: امنیت در بندر چابهار برقرار است و اعتماد متقابل بین مردم و مسئولان امنیت پایدار در منطقه ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا،محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بندر شهید بهشتی چابهار در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه روز چابهار را به مردم چابهار و استان سیستان و بلوچستان و کشورهای شریک استراتژیک از هلدر ترانزیتی تبریک می‌‌‌‌‌گویم، گفت: روز گذشته شاهد آن بودیم اولین محموله صادرات از افغانستان به چابهار به مقصد هند با حضور اشرف غنی، رییس‌‌‌‌‌جمهور افغانستان در قالب بار ۲۳ کانتینری حامل سنگ‌‌‌های قیمتی و حبوبات بارگیری شد، تا لحظات دیگر به بندر چابهار می‌‌‌رسد و عملیات بارگیری انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بندر چابهار نقشی محوری در کریدور شمال و جنوب و اتصال به آسیای میانه دارد، اظهار داشت: هر کدام از کشورهای دارای برنامه با محوریت ایران به عنوان کشور صلح‌‌‌دوست برای توسعه این کریدور تعاملات و همکاری دارند.

این عضو دولت تدبیر و امید ادامه داد: بندر شهید بهشتی با مرکزیت چابهار می‌‌‌تواند به فعالیت‌‌‌های ترانزیتی منطقه و در نهایت شکوفایی اقتصادی کمک کند.

اسلامی با بیان اینکه پیام من در روز چابهار این است که ایران ثروت و دارایی خود را برای تسریع و توسعه همکاری‌‌‌‌‌ها تسهیل کرده است، تصریح کرد: با همکاری کشورها می‌‌‌توانیم شکوفایی اقتصادی در منطقه را شتابان‌‌‌‌تر انجام دهیم و شاخص‌‌‌های اقتصادی را ارتقاء دهیم.

وی درباره خط ریلی چابهار خاطرنشان کرد: خط ریلی توسعه شرق کشور در حال احداث است و ما از همین جا اعلام می‌‌‌کنیم تمام کشورهایی که دوستدار این کریدور هستند، می‌‌توانند در توسعه این پروژه مشارکت داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بندر شهید بهشتی چابهار متاثر از اقدامی است که در سال گذشته در چنین روزی رییس‌‌جمهور در این بندر انجام داد و با افتتاح یکی از فازها، ظرفیت این بندر از دو میلیون و هشت میلیون تن افزایش داده شد و امروز شاهد آن هستیم که ۳۰۰ هزار کانتینر در این بندر تخلیه و بارگیری می‌‌‌شود.

اسلامی با بیان اینکه با طرح توسعه بنادر ظرفیت بندر شهیدبهشتی چابهار به ۸۰ میلیون تن در سال افزایش پیدا خواهد کرد، ابراز داشت: این طرح توسعه را با سرعت ادامه می‌‌دهیم و امروز که در مرز ظرفیت هشت میلیون تنی هستیم، امیدواریم با تکمیل زیرساخت‌‌‌ها بتوانیم حمل و نقل را در این منطقه را تسریع کنیم.

وی با اشاره به پروژه ریلی خواف بیان کرد: این پروژه چهار قطعه دارد که سه قطعه از آن انجام شده و یک قطعه باقی مانده است.

این عضو دولت تدبیر و امید با بیان اینکه اتصال ریلی از طریق چهار کریدور در اولویت ایران قرار دارد، یادآور شد: اتصال به آذربایجان، ترکیه، پاکستان و افغانستان از طریق ریل را در اولویت قرار داده‌‌‌ایم.

اسلامی درباره موضوع امنیت سیستان و بلوچستان و بندر شهید بهشتی چابهار عنوان کرد: یکی از اقدامات دشمنان مشترک ایجاد ناامنی در منطقه است اما در این منطقه توسط خود مردم امنیت برقرار است و هیچ گونه مشکل امنیتی نداریم.

وی اضافه کرد: اعتماد متقابل بین مردم و مسئولان یک امنیت پایدار رقم زده که می‌‌‌تواند سرعت بخش پروژه‌‌‌ها باشد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تحریم‌‌‌‌ها هیچ تاثیری در بنادر کشورمان نداشته است، گفت: تمام کشتی‌‌‌های ما در حال حرکت هستند و تحریم‌‌‌ها نتوانستند محدودیتی در بنادر ما ایجاد کنند. ما با تحریم متولد شده‌‌‌ایم و تحریم نتوانسته ما را متوقف کند.

اسلامی با بیان اینکه بندر چابهار یکی از بنادر اقیانوسیه ایران است که در آب‌های عمیق ایجاد شده است، اظهار داشت: بندر شهید بهشتی چابهار سهم بزرگی در اتصال اقیانوس هند به آسیای میانه دارد و می‌‌‌تواند هاب لجستیکی برای کریدور شمال و جنوب باشد.

وی درباره رونق بازار اجاره تصریح کرد: در دولت تصویب شده است که کسانی که قراردادهای اجاره را تمدید کنند، معاف از مالیات می‌‌شوند. مشوق‌‌هایی در نظر گرفته‌‌‌ایم که بازار اجاره رونق پیدا کند و باعث شود عرضه در بازار اجاره و افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز