خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

مخالف ارز 4 هزار و 200 تومانی بودیم/ پس از چهل سال، ایستادن در صف طولانی گوشت یخی در شأن مردم نیست

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۰۰۱

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: 40 سال پس از انقلاب، در شان مردم نیست در صف طولانی گوشت یخی بایستند.

سید حسن حسینی شاهرودی در برنامه گفتگوی ویژه خبری افزود: مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون اقتصادی از ابتدا با ارز 4 هزار و 200 تومانی مخالف و موافق ارز شناور برای جلوگیری از دو نرخی شدن قیمت‌ها و ایجاد رانت بود.

وی گفت: تولید داخلی گوشت مرغ و تا حدود گوشت قرمز پاسخگوی نیاز کشور است اما سوء مدیریت داریم و مدیریت ها در عرصه تولید و توزیع منفصل است.

شاهرودی افزود: اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد و کشاورزی و بانک مرکزی سر یک میز بنشینند آن زمان می گوییم در ستاد تنظیم بازار هماهنگی وجود دارد.

وی با تاکید بر نظارت دقیق و نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا گفت: در برخی از این نمایشگاه ها دلالان حضور دارند و برخی قیمت ها بیشتر از قیمت‌های بیرون نمایشگاه است.

شاهرودی افزود: آمار و ارقام نشان می‌دهد سیاست ثبات قیمت کالاهای اساسی و تورم 42 درصدی در این کالاها به وسیله وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت ناکارآمد بوده است.

وی گفت: با ده‌ها سامانه‌ای که در حوزه‌های گوناگون وجود دارد اما این سامانه‌ها برای نظارت دقیق بر بازار به یکدیگر متصل نیستند.

شاهرودی افزود: شرایط کنونی اقتصادی فرصتی برای تولید کنندگان داخلی است تا کالاهایی که ارزان تولید می‌کنند بتوانند صادر کنند.

وی با اشاره به اختصاص 14 میلیارد دلار ارز 4 هزار و 200 تومانی برای واردات کالاهای اساسی گفت: اگر این مبلغ را برای حمایت تولید کنندگان داخلی هزینه می کردیم قطعا تولید کشور به میزانی افزایش می یافت که نیاز به واردات نداشتیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز