خبرگزاری کار ایران

درآمد یک میلیارد دلاری از صادرات قیر / بدنبال جایگزین کردن سایر مصالح به جای قیر هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۸۳۵

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در نمایشگاه قیر و آسفالت امسال به رغم تحریم‌ها رشد 40 درصدی شرکت کنندگان را تجربه کردیم گفت: میزان درآمد کشور از صادرات قیر چیزی حدود یک میلیارد دلار در سال است.

به گزراش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بهمن حسین‌زاده، سرپرست شرکت نمایشگاه‌های بین المللی و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دهمین نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین آلات وابسته با حضور 155 شرکت داخلی و خارجی هم اکنون در حال برگزاری است و تا 26 بهمن‌ماه ادامه دارد، گفت: به رغم تحریم‌ها شرکت در این نمایشگاه با افزایش 40 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است که نقطه قوت این نمایشگاه تخصصی محسوب می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه قیر و آسفالت با محوریت بومی‌سازی تولید قیر در حال برگزاری است و هدف از برگزاری این نمایشگاه افزایش استانداردها در این حوزه است.

حسین‌زاده با بیان اینکه این نمایشگاه بزرگترین گردهمایی تخصصی این صنعت محسوب می‌شود گفت: در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای شرکت‌های داخلی و خارجی در این حوزه به نمایش گذاشته می‌شود.

معاون وزیر صمت با تاکید بر میزان درآمدزایی کشور از صادرات قیر و آ‌سفالت اظهار داشت: میزان صادرات قیر کشورمان یک میلیارد دلار در سال است و همچنین 500 هزار تن سیمان در سال صادرات می‌شود.

وی افزود: مقصد صادرات سیمان کشورهای اطراف از جمله ترکیه، افغانستان و عراق است و همچنین عمده قیر کشور به کشورهای قطر، کره جنوبی، هند و مالزی صادر می‌شود.

همچنین در ادامه ایرج معزی معاون شهرداری تهران با بیان اینکه قیر از پرمصرف‌ترین مصالح کشور است که بخش عمده‌ای از آن در تهیه آسفالت استفاده می‌شود گفت: به دنبال افزایش استانداردها در این حوزه هستیم و آزمایشگاه‌های این مجموعه شهرداری با تکنولوژی‌های به روز به دنبال افزایش استانداردها در قیر تولید شده است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به افزایش قیمت قیر در سال جاری با تکنولوژی‌های جدید به دنبال جایگزین کردن سایر مصالح به جای قیر هستیم گفت: به دنبال این هستیم که بتن را جایگزین قیر کنیم و در برخی از پروژه‌ها هم این جایگزینی آغاز شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر عمر مفید آسفالت 10 سال است که باید این عدد افزایش پیدا کند.

معاون شهرداری همچنین درباره نحوه تهیه و تامین قیر مصرفی اظهار داشت: بخش عمده‌ای از قیر مصرفی از طریق بورس کالا تامین می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز