خبرگزاری کار ایران

نخستین خط تولید کنتورهای هوشمند بازار برق در کشور افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۹۴۵

طی مراسمی با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی خط تولید کنتورهای سه فاز اتصال اولیه (CKPT) کلاس دو دهم S مورد نیاز بازار برق کشور با بهره گیری از دانش فنی ایرانی افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از توانیر، در این مراسم که با حضور مهندس همایون حائری و دکترداوود فرخزاد مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران برگزار شد، ضمن بازدید از مراحل طراحی و تولید کنتورهای تک فاز و سه فاز هوشمند، خط تولید کنتورهای اولیه بازار برق (AMI) با کلاس دقت بالا و خاص پست های فشار قوی در شرکت الکترونیک افزار آزما افتتاح و به بهره برداری رسید.

دراین مراسم مهندس حائری قابلیت های این شرکت برای ورود به عرصه طراحی و ساخت رله های حفاظتی را که از تجهیزات فوق حساس شبکه به شمار می رود، با توجه به امکانات و قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری شرکت الکترونیک افزار آزما خاطرنشان ساخت.

در ادامه بردبار مدیرعامل افزار آزما این محصول را اولین کنتور مورد نیاز بازار برق کشور معرفی کرد که به موفق به اخذ تاییدیه شورای ارزیابی شرکت توانیر شده و با کمتر از نصف قیمت مشابه خارجی در کشور تولید می شود.

وی گفت: با وجود افزایش بیش از 10 برابری نرخ ارز محصولات این شرکت از سال 90 تاکنون افزایش قیمت نداشته و در شرایط تحریم ها، کاملا مقاوم و مستحکم خط تولید محصولات جدید را مطابق با نیازهای صنعت برق کشور راه اندازی کرده است.

در ادامه این مراسم معاون وزیر نیرو و هیات همراه از مجموعه آزمایشگاهی الکترونیک افزار آزما که قابلیت انجام تست های مرجع بین المللی روی کنتورهای هوشمند، RTU، دیتالاگر، رله و... را دارد، بازدید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز