خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل گروه صنعتی مپنا مطرح کرد:

کشورهای تحریم‌کننده از همکاری با ما محروم شدند/ساخت 3500 مگاوات نیروگاه در عراق

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۴۸۳

مدیرعامل گروه صنعتی مپنا گفت: در حال حاضر 3500 مگاوات در عراق قرارداد داریم که حدود 1500 مگاوات نصب شده و در حال تولید است. دو هزار و 500 مگاوات نیز در حال نصب داریم.

به گزارش خبرنگار اقصادی ایلنا، عباس علی‌آبادی در حاشیه بازدید وزیر برق عراق از کارخانجات گروه مپنا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال‌های گذشته تلاش کردیم در بازارهای عراق خودمان را پرزنت کنیم و امروز نیز این معرفی انجام شد.

وی افزود: در حال حاضر 3500 مگاوات در عراق قرارداد داریم که حدود 1500 مگاوات نصب شده و در حال تولید است، دو هزار و 500 مگاوات نیز در حال نصب داریم.

مدیرعامل گروه صنعتی مپنا تصریح کرد: البته برنامه‌ گسترده‌ای برای انتقال تکنولوژی و پشتیبانی از واحدها و احداث نیروگاه‌های جدید در دست مذاکره داریم.

وی درباره تاثیر تحریم‌ها در پروژه‌های مپنا گفت: اگر برایمان مشکل ایجاد نکنند، ما مشکلی نداریم. کشور ما خوداتکا است و اگر این چنین نبود قبلا چراغ‌هایمان را خاموش کرده بودند. ایران روی پای خود ایستاده است و نگرانی وجود ندارد.

علی‌آبادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر آماده همکاری با کشورهای اروپایی و سایر کشورها غیر از اسرائیل هستیم و با همه آنها قراردادهایی امضا شده و همکاری‌هایی از سابق داشته‌ایم، گرچه اخیرا برخی به دلیل تحریم از همکاری با ما محروم شده‌اند، اما ما مشکلی بابت ادامه فعالیت نداریم.

وی در ادامه یادآور شد: سالانه هشت هزار مگاوات ظرفیت تولید برق داریم که مازاد بر نیاز کشور است. سه تا چهار هزار مگاوات در داخل کشور استفاده می‌شود و مابقی را می‌توانیم صادر کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر به کشورهای اندونزی، عمان، پاکستان، عراق، سوریه، کشورهای آفریقایی و اروپایی و روسیه صادرات تجهیزات داریم.

وی درباره ساخت نیروگاه در لاذقیه سوریه نیز گفت: کار احداث نیروگاه در این کشور آغاز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز