خبرگزاری کار ایران

معاون مسافری راه‌آهن در پاسخ به ایلنا؛

آغاز فروش اینترنتی بلیت قطار از 16 بهمن ماه/ بلیت رشت – مشهد برای نوروز 98 عرضه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۴۰۳

معاون مسافری راه‌آهن با اعلام جزئیات آغاز پیش فروش اینترنتی بلیت قطار گفت: نوروز امسال بلیت تهران – رشت، رشت- مشهد عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، میرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن با اشاره به جزئیات پیش‌فروش بلیت قطار برای ایام نوروز اظهار داشت: پیش‌فروش بلیت قطار برای پیک ایام نوروز 98 از 16 و 17 بهمن ماه آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: روز شانزدهم بهمن‌ماه 50 درصد ظرفیت ایجاد شده برای ایام پیک نوروز به صورت اینترنتی در سه مرحله به فروش می‌رسد. از ساعت 7 صبح 16 بهمن ماه بلیت همه مسیرها به جز مقصد مشهد به صورت اینترنتی به فروش می‌رسد. در همان روز از ساعت 12 ظهر به بعد بلیت تمام مسیرها به مقصد مشهد به جز تهران –مشهد به فروش خواهد رسید. همچنین همان روز 16 بهمن ماه از ساعت 17 به بعد بلیت قطار مسیر تهران – مشهد عرضه می‌شود.

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه مردم می‌توانند روز 17 بهمن ماه به صورت حضوری بلیت قطار برای ایام نوروز را تهیه کنند گفت: 17 بهمن ماه علاقه‌مندان می‌توانند به صورت حضوری از 1800 مرکز مجاز فروش بلیت قطار، بلیت مورد نیاز خود را تهیه کنند.

موسوی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه رتبه بندی قطارها تا چه حد بر روی قیمت بلیت تاثیر می‌گذارد اظهار داشت: در حال حاضر قیمت بلیت قطار بر اساس کیفیت و ستاره‌های سه کلاسه قطارهای چهار تخته، شش تخته و قطارهای اتوبوسی تعیین می شود. قطارهای چهار تخته سه کلاسه قطار پنج ستاره، چهار ستاره و سه ستاره دارند، قطارهای شش تخته در دو کلاس قطارهای چهار ستاره و سه ستاره رتبه بندی می‌شوند و قطارهای اتوبوسی در سه کلاس چهار ستاره، سه ستاره و دو ستاره کلاس‌بندی خواهند شد.

وی افزود: طبق روال همیشگی قیمت بلیت قطارهای لوکس متفاوت از قطارهای اتوبوسی و شش تخته است اما از سال آینده نظرسنجی مسافران بر روی قیمت بلیت قطار تاثیرگذار خواهد بود.

معاون مسافری راه‌آهن در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا قطار تهران – رشت به نوروز امسال می‌رسد گفت: بلیت تهران – رشت، تهران – ارومیه، ارومیه – مشهد و رشت – مشهد به فروش خواهد رسید.

وی با بیان اینکه برای ایام پیک نوروز که از 24 اسفند 97 تا 16 فروردین 98 است 2 میلیون و 10 هزار صندلی در نظر گرفته شده است گفت: ظرفیت ریلی برای سفرهای نوروزی 98 نسبت به سفرهای نوروزی سال گذشته 15 درصد رشد داشته است.

موسوی درباره قیمت بلیت قطار برای ایام نوروز اظهار داشت: از سال 94 تا تیرماه امسال هیچ‌گونه افزایش قیمتی در قیمت بلیت قطار اعمال نشده بود که در تیرماه با مجوزهای دستگاه‌های متعدد افزایش 10 درصدی در قیمت بلیت قطار اعمال شد و برای نوروز هم هیچ‌گونه افزایش قیمتی در نظر گرفته نشده است.

معاون مسافری راه‌آهن با تاکید بر اینکه مردم می‌توانند با مراجعه به سایت راه‌آهن از جزئیات رتبه‌بندی قطارها اطلاع پیدا کنند گفت: برای اولین بار است که رتبه بندی اعمال شده است و مردم می‌توانند جزئیات امکانات قطارها را در سایت راه‌آهن مشاهده کنند.

معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد‌: برای نوروز امسال 5هزار و 170 رام قطار در نظر گرفته شده است و قیمت مسیرهای جدید الاحداث هم از جمله رشت- تهران- مشهد و بالعکس مشخص است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز