خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد؛

اتاق بازرگانی و برخی از دستگاه‌ها قانون بهبود فضای کسب و کار را اجرا نکرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۹۹۷

موسوی اظهار داشت: مجلس دو موضوع رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار را در اولویت قرار داده است. متاسفانه در سال‌های اخیر بخش‌هایی از قانون بهبود فضای کسب و کار به خوبی اجرا نشده که ایرادات آن مشخص شده و امیدواریم با همکاری دولت بتوانیم این ایرادات را رفع کنیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، ظهر امروز نمایشگاه یراق‌آلات، ماشین‌آلات و چوب، تجهیزات و صنایع وابسته با حضور نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و معاون وزیر صمت افتتاح شد.

سید فرید موسوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت‌: صنعت سوخت به دلیل تلاقی آن با مباحث هنری از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است اما این صنعت نیز مانند سایر صنایع در سال‌های اخیر از مشکلاتی رنج می‌برد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی دولت و مصوبه‌های مجلس شورای اسلامی بتوان این صنعت را از این وضعیت خارج کرد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع مختلف گفت: نمایشگاه‌هایی که در چند ماه اخیر برگزار می‌شود باید بستری برای توسعه صادرات کشور باشد. این مسئله در شرایط امروز جامعه از اهمیتی خاص و دوچندان برخوردار است. ما اکنون در شرایط خاص اقتصادی به سر می‌بریم و برای مواجهه با تحریم‌ها، صادرات باید در اولویت برنامه‌های اقتصادی دولت قرار بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس دو موضوع رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار را در اولویت قرار داده است. متاسفانه در سال‌های اخیر بخش‌هایی از قانون بهبود فضای کسب و کار به خوبی اجرا نشده که ایرادات آن مشخص شده و امیدواریم با همکاری دولت بتوانیم این ایرادات را رفع کنیم و این قانون را به طور کامل اجرا کنیم. بر همین اساس کمیته‌هایی در کمیسیون‌های اقتصادی و صنایع مجلس تشکیل شده تا اقدامات لازم را انجام دهند. اجرایی شدن این قانون می‌تواند در بهبود واقعی فضای کسب و کار و تحقق برنامه‌های رونق اقتصادی مفید واقع شود.

موسوی تصریح کرد: در بحث اجرای این دو قانون برخی دستگاه‌ها نسبت به اجرای کامل آن کوتاهی داشتند و به صورت ناقص اجرا کردند که این موارد از سوی مجلس مشخص شده است. بخش‌هایی از این قانون نیز باید با مشارکت اتاق‌های بازرگانی و بخش خصوصی به اجرا می‌رسید که متاسفانه در این زمینه غفلت‌هایی وجود داشته است.

موسوی در پایان گفت: امیدواریم بعد از خاتمه بحث بودجه اقدام به بازنگری و نظارت‌های لازم در خصوص این دو قانون شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفدهمین نمایشگاه یراق‌آلات و ماشین‌آلات چوب از 13 تا 16 بهمن ماه از ساعت 9 تا 17 با حضور فعالین داخلی و خارجی این صنعت برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز