خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران:

٢٥ اسفند، آغاز توزیع میوه شب عید در استان تهران/ اجازه نمی‌دهیم نوسانات قیمت به مردم فشار بیاورد/ ذخیره سازی ٤٠ درصدی پرتقال در انبارهای تهران

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۴۷۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: میزان ذخیره سازی سیب درختی و پرتقال نسبت به سال های گذشته بسیار بیشتر از سال گذشته است و ما اجازه نمی دهیم نوسان قیمت میوه، مردم را در ایام عید تحت فشار قرار دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، کریم ذوالفقاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در نشستی خبری امروز سه شنبه ۹ بهمن در خصوص توزیع میوه شب عید در استان تهران اظهار کرد: توزیع میوه شب عید در استان تهران از ٢٥ اسفند آغاز می شود اما قیمت عرضه این میوه ها هنوز مشخص نیست.

وی افزود: میزان ذخیره سازی سیب درختی و پرتقال نسبت به سال های گذشته بسیار بیشتر از سال گذشته است و ما اجازه نمی دهیم نوسان قیمت میوه، مردم را در ایام عید تحت فشار قرار دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد:  سیب درختی از مبادی تامین به استان حمل و در سردخانه ها ذخیره شده است و ٤٠ درصد محصول پرتقال نیز حمل شده و و ما منتظر رسیدن  ۶۰ درصد باقیمانده آن به تهران هستیم.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه تولید سیب در سال جاری کاهش داشته اما میزان ذخیره آن مطلوب است، اذعان داشت: ٣ برابر سال‌های قبل سیب درختی در سردخانه ها برای ایام عید ذخیره شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاروزی استان تهران با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: طبق اظهارات وزیر جهاد کشاورزی امنیت غذایی و دستاوردهای تولید در حوزه‌های زراعی باغی، دامپروری، زنبور عسل و منابع طبیعی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی گذاشته شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: بخش کشاورزی در 40 سال اخیر دستاوردهای بسیاری داشته که مصداق آن خوداتکایی 90 درصدی در کالاهای اساسی است. در حال حاضر تنها بخشی از نیاز گوشت قرمز، روغن و برخی میوه‌های گرمسیری تزئینی از طریق واردات تامین می‌شود و در صدد بالایی از این محصولات را خودمان تولید می‌کنیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه 108 پروژه با ارزش 213 میلیارد تومان در 16 شهرستان استان تهران در ایام دهه فجر افتتاح خواهد شد، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها که در زیربخش‌های مختلف آب و خاک و احداث کانال خطوط انتقال آب، مرمت قنوات و 17 پروژه گلخانه است 8842 شغل ایجاد می‌کند که 2987 شغل مستقیم و 5855 شغل غیرمستقیم را شامل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز