خبرگزاری کار ایران

رئیس نظام دامپزشکی کشور:

با یک فاجعه در کمیت و کیفیت آموزش دامپزشکی مواجهیم / 99 درصد از مراکز پزشکی در مناطق مسکونی است

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۹۶۸

رئیس نظام دامپزشکی کشور گفت: دانشگاه های بسیاری در کشور ساخته شده که کیفیت بالایی ندارند و تولیددانش نمی کنند در حالی که تولید دانش از ساخت دانشگاه مهمتر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدرضا صفری رئیس نظام دامپزشکی کشور در پنجمین کنگره بین المللی کلینیسین های دام‌های بزر اظهار کرد: در دامپزشکی باید تغییراتی ایجاد شود و آموزش، بنیان و اصل همه کارها است.

وی افزود: دانشگاه های بسیاری هم به صورت دولتی و هم آزاد در زمینه دامپزشکی تاسیس شده که تولید دانش نمی کنند در حالی که تولید دانش از  ساخت دانشگاه مهمتر است و به آن پرداخته نمی شود.

صفری اذعان داشت: ما با یک فاجعه در کمیت و کیفیت در آموزش مواجه هستیم لذا باید برای بزرگ شدن این حرفه به سمت تغییر حرکت کنیم تا با سوادتر شویم.

رئیس نظام دامپزشکی کشور گفت: ما باید با همراهی و همکاری باهم راه حلی برای این مشکل پیدا کنیم و با تعامل با یکدیگر به سمت اهدافمان حرکت کنیم و این کنگره سنگ بنایی است تا این مسیر هموار شود.

صفری افزود: با همکاری نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی دستورالعملی با هدف نظارت بهینه بر مسئولین فنی و بهداشتی ارائه شد تا بر کار بخش‌های مرتبط با دامپزشکی نظارت کامل اعمال شود اما در اجرای این دستورالعمل دو انحراف ایجاد شد که یکی از آن دو این بود که همه تصور کردند هدف نظارت بر کارفرما است و باعث ایجاد مقاومت بین کارفرمایان شد. دومین مشکل هم این بود که در ماده 12 این آیین‌نامه تاکید شده بود مسئولین فنی و بهداشتی باید تایید ظرفیت و صلاحیت شوند.

وی خاطرنشان کرد: تاکید شده کلیه مراکز این سازمان‌ها باید حداقل در دوره‌های شش ماهه مورد ممیزی سازمان دامپزشکی قرار بگیرند و چنانچه از ضوابط ابلاغی تخطی شود با آنها برخورد قانونی خواهد شد به همین دلیل تصمیم به رتبه‌بندی بخش‌های مختلف گرفته شد.

صفری در ادامه تصریح کرد: عدم اجرای همه بندهای آیین‌نامه نظارت دامپزشکی و نبود جدیت بر اعمال نظارت‌ها باعث شد آیین‌نامه به صورت کامل پیش نرود اما سازمان دامپزشکی به صورت فشرده به این مساله وارد شده است. در ماده 34 قانون برنامه ششم توسعه هم آمده چنانچه مصرف کننده یک کالا شکایتی از محصول داشته باشد باید مسئولان مربوطه از مبدا تا سفره به آن پاسخگو باشند و می‌توان به مراجع قضایی شکایت کرد. البته مسئول فنی و بهداشتی هم اگر در بروز این مشکل نقش داشته باشد باید به مراجع قضایی معرفی و پاسخگو باشند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با اشاره به برخی مشکلات برای کلینیک‌های دامپزشکی اذعان داشت: مشکل ارائه خدمات دامپزشکی در محیط‌های مسکونی را با شهرداری داریم طبق قوانین کشور بخش‌های دامپزشکی و پزشکی می‌توانند در محیط‌های نزدیک به مردم باشند و 99 درصد از مراکز پزشکی در مناطق مسکونی است در حالی که بیماری انسان به انسان راحت‌تر و سریع‌تر از بیماری حیوان  به انسان منتقل می‌شود

صفری افزود: کلینیک‌های دام کوچک ما در کل کشور به 500 عدد هم نمی‌رسد و به محیط های مسکونی نزدیک است البته ضوابط باید رعایت شود و حقوق افراد نباید نقض شود ما پیگیر مشکل کلینیک‌های دامپزشکی از شورای شهر به تهران هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز