خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی توزیع توانیر:

لیست مدارس برای رایگان شدن برق ارسال نشد

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۴۴۶

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه تمام مقدمات لازم برای اجرای قانون رایگان شدن برق مدارس در صنعت برق آماده شده است، گفت: لیست مدارس هنوز ارسال نشده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری توانیر، محمودرضا حقی فام با بیان این که دستورالعمل" نحوه تعیین الگوی مصرف برق مدارس" برای شرکت های توزیع نیروی برق سراسر کشور ارسال شده است و این شرکت ها برای اجرای قانون مذکور آمادگی کامل دارند، تاکید کرد:  اما مشکل این است که هنوز لیست مدارسی که مشمول این قانون می شوند به توانیر ارسال نشده است.

حقی فام با بیان این که دستورالعمل با برگزاری جلسات مشترکی میان مسئولان مرتبط وزارتخانه های نیرو، نفت، آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه تهیه و توسط سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: تازمانی که فهرست مدارس مشمول این قانون برای توانیر ارسال نشود، امکان اجرا برای صنعت برق وجود ندارد.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به این که وزارت نیرو و صنعت برق مکلف به اجرای قانون است و هیچ تخلفی در اجرای قانون ندارد، تاکید کرد: ما وظایف خود را براساس قانون انجام می دهیم اما وزارت آموزش و پرورش نیز باید فهرست مدارس را ارسال کند.

حقی فام درخصوص اینکه این قانون از چه زمانی اجرایی خواهد شد، گفت: این قانون از ابتدای امسال لازم الاجراست و به همین دلیل صنعت برق در سال جاری هزینه برق مصرفی مدارس را دریافت نکرده است، اما اجرای کامل این طرح نیازمند فهرست مذکور است.

معاون هماهنگی توزیع توانیر درعین حال یادآور شد: چون قرائت و قطع و وصل توسط پیمانکاران انجام می شود، به دلیل آنکه دستورالعمل برای شرکت های توزیع ارسال شده اما هنوز فهرست به دستشان نرسیده است، امکان دارد که برخی ناهماهنگی ها در این خصوص مشاهده شود.

حقی فام  با بیان این که به شرکت های توزیع اعلام شده است که از قطع برق مدارس جلوگیری کنند، از مدیران مدارس نیز خواست که در صورت مشاهده ناهماهنگی های احتمالی در این خصوص، موارد را به شرکت برق منطقه اطلاع دهند.

برپایه این گزارش، شرکت توانیر تاکنون دو بار در تاریخ های 2 آبان و 19 آذر ماه سال جاری جهت ارسال فهرست مدارس با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش و پرورش مکاتبه شده است، اما هنوز فهرست درخواستی جهت اجرای قانون مذکور واصل نشده است.

این نامه‌ها با امضای متولی زاده مدیرعامل شرکت توانیر برای معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ارسال شده و در آن ها تاکید شده  است که با توجه به بند "ی" تبصره 6 قانون بودجه سال 1397و ماده «2» دستورالعمل نحوه تعیین الگوی مصرف آب و برق و گاز مدارس، لازم است نسبت به ارسال فهرست اسامی مدارس مشمول به همراه مشخصات مربوطه شامل نام استان، شهرستان، شماره پرونده و شناسه قبض به شرکت توانیر  تسریع شود.

بر اساس این گزارش، در حالیکه تمام تلاش ها برای خاموشی صفر در سال ۹۸ در حال انجام است اما اینگونه طرح های مصوب از سوی مجلس جزء افزایش مصرف و فراموش شدن مدیریت مصرف هیچ صرفه ای نخواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز