خبرگزاری کار ایران

جلوگیری از خروج سالانه 50 میلیون یورو ارز از کشور با بومی‌سازی کاتالیست

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۲۹۸

رئیس پژوهشکده توسعه فناوری کاتالیست پژوهشگاه صنعت نفت اظهار داشت: برنامه ما این است که علاوه بر تامین داخل به منطقه و اروپا و آمریکا نیز صادرات داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رشیدزاده در مراسم انعقاد قرارداد بومی سازی و تولید صنعتی کاتالیست‌های هیدروکراکینگ و تصفیه هیدروژنی ته‌ماندهای نفتی (RCD) اظهار داشت: ما دو رسالت مهم توسعه دانش فنی کاتالیست مورد نیاز کشور و ارائه خدمات فناورانه به صنعت نفت و رفع مشکلات گلوگاه‌های صنعت نفت را مدنظر قرار داده و در این زمینه پژوهش‌های زیادی انجام دادیم که حاصل آن واگذاری هشت دانش فنی بوده است. که بسیاری در مقیاس انبوه تولید شده و در راکتورها بارگذاری شده است.

وی افزود: کاتالیست‌هایی که RCD و هیدورکراکینگ جزو کاتالیست‌های استراتژیک و پرمصرف صنعت نفت است و خوراک آر.اف.سی.سی را تامین می‌کنند.

رئیس پژوهشکده توسعه فناوری کاتالیست پژوهشگاه صنعت نفت زمان قرارداد تولید دومحصول یاد شده را 10 ساله عنوان کرد و افزود: با توجه به زیرساخت‌های انجام شده مجموعا سالانه 2500 تن کاتالیست تولید می‌شود و از محل فروش آن نیز 4 درصد حق بهره‌برداری به پژوهشگاه و شرکت پالایش و پخش داده می‌شود.

وی ارزش هر کیلو کاتالیست را 30 یورو و کل محصول تولیدی را 50 میلیون یورو اعلام کرد و افزود:‌ با داخلی‌سازی کاتالیست سالانه از خروج 50 میلیون یورو از کشور جلوگیری می شود.

وی یادآور شد: برنامه ما این است که علاوه بر تامین داخل به منطقه و اروپا و آمریکا نیز صادرات داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز