خبرگزاری کار ایران

طی ۹ ماه سال ۹۷ انجام شده است؛

ترانزیت بیش از هفت میلیون کالا از مرزهای کشور/ بندر شهید رجایی فعال‌ترین مرز در ورود کالا

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۶۱۶

روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای هفت میلیون و ۶۵ هزار تن کالا از ۳۲ مرز فعال زمینی و آبی کشور در ۹ ماه سال جاری ترانزیت شد که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا، رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل نقل بین‌‌المللی این سازمان گفت: طی ۹ ماه سال جاری، از مجموع کالاهای ترانزیت شده، ۲ میلیون و ۶۳۷هزار تن را مواد نفتی و ۴میلیون و ۴۲۷هزار تن را مواد غیرنفتی تشکیل داده‌اند که عمده‌ترین بخش مواد غیرنفتی کالاهایی نظیر مواد سوختی، قطعات یدکی، انواع پنبه، محصولات کشاورزی و مواد غذایی بوده است.

وی افزود: در مدت زمان یاد شده، از میان مرزهای کشور، بندر شهید رجایی با دو میلیون و ۶۷ هزار تن معادل ۲۹ درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای پرویزخان با ۲۲ درصد، بازرگان و باشماق با  ۱۰ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند. 

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌‌المللی بیشترین حجم تردد کامیون‌های حامل بار ترانزیتی را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام کرد و اظهار داشت: بیشترین حجم مسیرهای پرتردد کالا از مرزهای کشور طی مدت مذکور از پرویزخان به بندر امام، بندر شهید رجایی به مرز باشماق و بندر شهید رجایی به مرز دوغارون بوده است. 

نفیسی ادامه داد: از اولویت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، افزایش سهم ناوگان ایرانی در ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی است، به طوری که طی مدت مذکور ۷۳ درصد ترانزیت توسط ناوگان ایران انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز