خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

تحویل 13 هزار مسکن مهر پرند تا پایان سال/ مشکل بازار مسکن با افزایش تولید حل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۸۲۹

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 13 هزار خانوار در پرند تا پایان سال صاحب مسکن می‌شوند، گفت: مهم‌ترین مشکل بازار مسکن عدم توازن بین عرضه و تقاضا است که این مشکل با افزایش تولید برطرف می‌شود.

محمد اسلامی در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه مسکن مهر پرند که صبح امروز با حضور مقامات محلی این شهر و فرمانداری و رئیس شرکت عمران و بهسازی شهرهای جدید برگزار شد با بیان اینکه پرند صفحه ایمن به لحاظ معیارهای زمین شناسی‌ شناخته شده است، گفت: همجواری پرند با قطب‌های اقتصادی می‌تواند در پیشرفت این شهر بسیار موثر باشد و ما هیچ‌گونه توجیهی را برای عدم تحقق اهداف شهر جدید پرند نمی‌پذیریم و همه مسئولان وظیفه دارند براساس مصوبات مربوطه در شهر جدید پرند عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه اولویت فوری ما در پرند این است که مردم را از چشم  انتظاری خارج کنیم و واحدها را هرچه سریع‌تر به آنها تحویل دهیم، گفت: 3 هزار واحد تا پایان امسال باید به متقاضیان در پرند تحویل داده شود تا مردم بتوانند عید نوروز را در خانه‌های خودشان سپری کنند.

وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه تفکر ریل پایه بودن شهرها بسیار مفید است و می‌تواند به پیش‌رفت شهرها کمک کند، گفت: طرح‌های TOD می‌تواند زندگی مردم و قابلیت حرکت پذیری را به یکدیگر متصل کند و پرند می‌تواند در طرح‌های TOD پیش‌قراول باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان در شهر جدید پرند مستقر شوند، گفت: وظایف هریک از دستگاه‌ها روشن است و باید طبق قانون نسبت به اجرای وظایف خود اقدام کند.

اسلامی با تاکید بر رعایت آستانه تاب‌آوری و میزان تراکم در پرند گفت: به هیچ وجه نباید بارگذاری در پرند بیشتر از تاب‌آوری این شهر و خارج از طرح‌های مصوب باشد.

وی ادامه داد: خروج از آستانه تحمل در باگذاری در شهر تهران را تجربه کرده‌ایم و می‌دانیم که عدم توجه به مصوبه‌های موجود در این موضوع می‌تواند شهروندان را با مخاطرات زیست‌محیطی مواجه کند بنابراین نباید اجازه دهیم در پرند این اتفاق رخ دهد

وی با بیان اینکه سهم شهر پرند از ساخت 200 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید 15 هزار واحد است، گفت: این واحدها برای اقشار متوسط رو به پایین ساخته می‌شود.

اسلامی گفت: یکی از مشکلات موجود در بازار مسکن عدم تطابق بین عرضه و تقاضا است که باید بتوانیم شرایط را تسهیل کنیم تا توازن بین عرضه و تقاضا ایجاد شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر به دلیل عدم توازن بین عرضه و تقاضا فشار سنگینی بر روی قشر ضعیف مردم برای خرید مسکن است بنابراین باید مسیر برای افزایش تولید مسکن را باز کنیم و جریان پایدار تولید مسکن ایجاد کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید به دنبال افزایش ارتقای کیفیت زندگی در پرند باشیم، گفت: باید مراقب باشیم که ناهنجاری‌ها به این منطقه هجرت نکند و خانواده‌ها بتوانند در یک محیط سالم فرهنگی زندگی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز