خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل مؤسسه جهاد نصر:

فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام زیرکشت محصولات زراعی رفت

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۱۵۷

مدیرعامل مؤسسه جهاد نصر تاکید کرد: همزمان با آغاز فصل زراعی جدید و با آماده‌سازی ۲۹۵ هزار هکتار، کشاورزان و بهره‌برداران خوزستان و ایلام کاشت محصول زراعی را در ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری سفر مقام معظم رهبری آغاز کردند.

به گزارش ایلنا، محمدجواد صالحی‌‌نژاد درباره طرح آبرسانی به زمین‌های ایلام گفت: سال گذشته کشاورزان خوزستانی و ایلامی در ۲۵۰ هزار هکتار از این اراضی به کاشت محصولات زراعی پرداخته بودند که این رقم در سال جاری به ۲۷۰ هزار هکتار می‌‌رسد.

وی افزود: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری نقش مؤثری در افزایش تولیدات کشاورزی خوزستان دارد که برای ۵۰ سال آینده خوزستان در عرصه تجمیع اراضی کشاورزی و افزایش راندمان تولید پیشگامی خود را درسطح  استان‌‌ها حفظ خواهد کرد.

مدیرعامل مؤسسه جهاد نصر با ماندگار خواندن طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در تاریخ خوزستان و ایلام اظهار داشت: کاری که در خوزستان و ایلام انجام شده کاری بزرگ در ایران و خاورمیانه محسوب می‌‌شود و این منطقه را به نماد توسعه‌‌یافتگی در عرصه کشاورزی تبدیل خواهد کرد.

نصری ادامه داد: نشانه‌‌های این اثرگذاری در سال زراعی گذشته برای مردم و مقام‌های استانی و کشوری آشکار شد زیرا علیرغم وقوع خشکسالی در خوزستان که در ۵۰ سال اخیر بی‌‌سابقه بود.

وی اضافه کرد: با تکمیل فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام، زمینه‌‌‌سازی افزایش تولید سالانه ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات زراعی استان خوزستان فراهم شده و سبب بهبود معیشت اقتصادی کشاورزان خوزستانی و ایلامی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز