خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفت وگو با ایلنا:

دولت به چای‌کاران بدهکار نیست/ بیش از 12 هزار تن چای ایرانی صادر شده است/ افزایش 4 درصدی تولید چای در کشور

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۱۴۵

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه در سال جاری 12 هزار و 600 تن چای صادر شده است، گفت: برخی از کارخانجات با چای داخلی برندسازی کرده‌اند و حدود 34 کارخانه برند چای داخلی وجود دارد که حتی صادرات چای هم داشته‌ایم.

حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور و معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص میزان پرداخت مطالبات چای‌کاران اظهار کرد: میزان مطالبات چای کاران که سهم دولت محسوب می‌شود به صورت کامل و 100 درصد پرداخت شده است و کارخانجات هم بیش از 98 درصد سهم خود را پرداخت کرده‌اند.

وی افزود: حدود 5 کارخانه هنوز بدهکار هستند. از 220 میلیارد تومان حدود 2.5 میلیارد تومان سهم کارخانجاتی است که بدهکار هستند و تقریبا اولین سالی بوده که بلافاصله پس از برداشت سهم دولت باکشاورزان را تسویه کرده‌ایم.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به میزان برداشت برگ سبز چای خاطرنشان کرد: حدود 112 هزار تن برگ سبز چای از چای‌کاران خریداری شده و حدود 25 هزار و 600 تن هم چای خشک تولید شده است.

جهانساز در رابطه با فروش چای ایرانی در کشور تصریح کرد: بحث چای سنواتی که در گذشته وجود داشت منتفی شده و چای داخلی بازار خود را پیدا کرده است. برخی از کارخانجات با چای داخلی برندسازی کرده‌اند و حدود 34 کارخانه برند چای داخلی وجود دارد که حتی صادرات چای هم داشته‌ایم.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه در سال جاری 12 هزار و 600 تن چای صادر شده است، اذعان داشت: چای ایرانی به 34 کشور دنیا صادر شده و تولیدکنندگان چای خشک و کارخانجات اگر چای هم داشته باشند تنها برای تنظیم بازار داخل است.

وی افزود: کشورهایی که چای ایرانی به آنها صادر می‌شود هند، عراق، ترکمنستان، افغانستان، روسیه، ازبکستان، استرالیا، فرانسه،‌کانادا، اسپانیا، ترکیه، جمهوری چک، آذربایجان و گرجستان است.

جهانساز در رابطه با افزایش تولید چای نسبت به سال گذشته گفت: با وجود شرایط خشکسالی و کاهش میزان بارندگی که امسال بر مزارع چای حاکم بود اما ما نسبت به سال گذشته 4 درصد افزایش تولید داشتیم. 25 درصد از بارندگی در فصل بهار و تابستان در گیلان اتفاق نیفتاد و خشکسالی داشتیم و سرمای دیرس در اواخر فروردین باعث خسارت به مزارع چای شد اما با همه اینها افزایش تولید داشته‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز