خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی فضای مجازی مطرح کرد ؛

دولت باید از پیام رسان‌های بومی حمایت کند / لزوم توسعه شبکه ملی اطلاعات به دلیل تحریم

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۱۰۳

دبیر عالی شورای فضای مجازی گفت: وزارت ارتباطات در توسعه شبکه ملی اطلاعات طی چند سال اخیر خوب عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، ابوالحسین فیروزآبادی در مراسم افتتاح پروژه ارتقای سه برابری هسته IP شبکه ملی اطلاعات گفت: انتقاداتی به وزارت ارتباطات داریم اما انصافاً مسئولان این وزارتخانه در توسعه شبکه ملی اطلاعات زحمات زیادی کشیده‌اند.

وی افزود: شبکه ملی پروژه متغیر است و با شرایط دچار تغییراتی می‌شود و امروز با وجود تحریم‌هایی که از سوی آمریکایی علیه کشورمان اعمال شده است توسعه این پروژه اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

فیروزآبادی با اشاره به رشد استفاده از تلفن‌های هوشمند گفت: در حال حاضر از صد میلیون گوشی که در دست مردم ایران است حدود 80 میلیون آنها از نوع هوشمند هستند که این دستگاه‌ها زیرساخت‌های مناسبی محسوب می شوند که بسیاری از کشورها که تولید ناخالص داخلی بهتری نسبت به ما دارند از این زیرساخت محروم هستند.

وی با اشاره به حملات سایبری به زیرساخت‌های کشور گفت: سکوها و پلتفرم‌های خدماتی اهمیت  فراوانی در توسعه و امنیت فضای مجازی دارد که البته تعداد آنها سال‌های آینده افزایش پیدا می‌کند و به زودی 12 سکوی بومی و انحصاری خواهیم داشت.

دبیر عالی شورای فضای مجازی با اشاره به اهمیت پیام‌رسان‌های داخلی اظهار کرد: دولت با تمام موانع و مشکلاتی که پیش رو دارد باید از پیام رسان‌های بومی حمایت کند و به طور جدی آنها را در اولویت قرار دهد.

فیروزآبادی افزود: امروز مسئولیت وزارت ارتباطات بیش از گذشته است زیرا در سال‌های پیش کسب و کارهای دیجیتال و پیام‌رسان‌ها وجود نداشته است و امروز با وجود تحریم‌ها از پیشرفته‌ترین تجهیزات ارتباطاتی بهره‌مند هستیم.

وی اظهار کرد: تا سال 2020 نسل پنجم خدمات تلفن همراه به میدان می‌آید که خدمات گسترده‌ای را ارائه می‌دهد و ما باید خود را برای این تغییرات دیجیتال آماده کنیم.

به گفته فیروزآبادی در حال حاضر پیام‌رسان‌های خارجی در کشور ما با استقبال زیادی مواجه هستند و اگر در این موضوع هوشیار نباشیم در سایر پلتفرم ها که می‌توانند بومی باشند نیز با مشکل مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز