خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا:

هرگز با توسعه مسکن مهر پردیس موافقت نخواهم کرد/ حدود ۲۵۰۰ متقاضی مازاد در پردیس/ ساخت ۹۰۰ واحد مسکونی تا پایان سال ۹۹

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۱۷۲

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هرگز با ساخت و ساز جدید در مسکن مهر پردیس و توسعه آن موافقت نخواهم کرد گفت: تا پایان سال ۹۹ چیزی حدود ۹۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از فاز ۵، ۷ و ۱۱ مسکن مهر پردیس با بیان اینکه در پردیس با بارگذاری اضافی مواجه هستیم، اظهار داشت: این شهر با ظرفیت ۵۰ هزار واحد مسکونی پیش‌بینی شده بود اما بنا به سیاست‌هایی در دولت‌های گذشته بارگذاری ۸۲ هزار واحدی در این محدوده انجام شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چه تصمیمی برای متقاضیان مازاد مسکن مهر پردیس گرفته‌اید آنهایی که ثبت نام کرده‌اند اما واحدی برای تحویل وجود ندارد، گفت: چیزی حدود ۲۵۰۰ نفر مازاد بر عرضه در مسکن مهر پردیس وجود دارد که از ظرفیت‌های موجود در محدوده مسکن مهر پردیس نیاز آنها را برآورده خواهیم کرد.

اسلامی تاکید کرد: اگر بخواهند در بازه زمانی کوتاه‌تر صاحب مسکن شوند آماده هستیم. در مسکن مهر پرند و هشتگرد به آنها واحد ارائه دهیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اگر این متقاضیان بپذیرند که در پرند و هشتگرد مستقر شوند، بلافاصله فرآیند واگذاری واحد به آنها انجام می‌شود وگرنه باید صبر کنند تا تصمیمات جدید برای تامین نیاز آنها از ظرفیت‌های موجود در پردیس گرفته شود.

وی با اشاره به پیشنهاد ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکن مهر جدید در پردیس تاکید کرد: هرگز با الحاق محدوده جدید و توسعه مسکن مهر پردیس موافقت نخواهم کرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این یک بحث فنی است و باید در فرصتی دیگر درباره آثار توسعه مسکن مهر صحبت کرد.

اسلامی با بیان اینکه تمام مشکلاتی که باعث توقف اتمام مسکن مهر به ویژه مسکن مهر پردیس شده بود را شناسایی کردیم و برای همه مشکلات راهکار در نظر گرفته‌ایم گفت: سه اقدام برای رفع مشکلات موجود مسکن مهر پردیس در حال انجام است؛ اول اینکه مدیریت این منطقه را تقویت کرده‌ایم و همزمان مشکلات پیمانکاران در حال بررسی و برطرف‌سازی است. در حال حاضر بزرگترین پیمانکار مسکن مهر پردیس کوزو با داشتن ۳۵ هزار واحد است که توانسته‌ایم بخشی از مشکلات این پیمانکار را رفع کنیم.

وی ادامه داد: اقدام بعدی تکمیل تاسیسات زیربنایی این محدوده است و تمام قراردادهای منعقد شده برای ساخت فضاهای عمومی مسکن مهر پردیس در حال بررسی هستند و دستور تسریع در اجرای این قراردادها را داده‌ایم تا هرچه سریع‌تر فضاهای عمومی در اختیار مردم و ساکنان این منطقه قرار بگیرد.

اسلامی گفت: موضوع دیگر تقویت منابع برای اجرای این پروژه است به طوری که در بودجه سال آینده شش ردیف برای پشتیبانی از این پروژه مشخص شده است و امیدواریم این منابع مالی برای تکمیل مسکن مهر پردیس کافی باشد.

وی با بیان اینکه پرونده مسکن مهر تا پایان سال ۹۹ بسته می‌شود، گفت: مسئولیت وزارت راه و شهرسازی در قانون اساسی ایجاد شرایط مناسب برای خانه‌دار کردن مردم است و وظیفه اصلی ما خدمت به مردم است.

اسلامی ادامه داد: ما باید از تولید مسکن در کشور اطمینان کسب کنیم تا مردم بتوانند در یک فرآیند روان بدون نگرانی برای خرید مسکن اقدام کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت ۹۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان سال ۹۹ گفت: ۵۰۰ هزار مسکن مهر تا پایان سال ۹۹ ساخته می‌شود همچنین ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید در دست ساخت هستند که مجموع این واحدها تا پایان سال ۹۹ به دست مردم می‌رسد.

وی با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر عدم افزایش سقف وام مسکن گفت: هیچ وقت با موضوعات کارشناسی نشده موافقت نکردم و نوار صوتی حرف های من در جلسات مختلف وجود دارد.

وی تاکید کرد: افزایش وام مسکن به متقاضیان واقعی آسیب می‌رساند چرا که همزمان با افزایش وام مسکن قیمت مسکن هم بالا می‌رود و نمی‌تواند کمکی به مردم بکند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: طبق مطالعات انجام شده دهک‌های ۹ و ۱۰ جامعه خودشان می‌توانند مسکن مورد نیاز خود را تامین کنند و دهک‌های ۳، ۴، ۵، ۶، ۷ نیاز به حمایت دولت برای خرید مسکن دارند. دهک‌های یک و دو هم که از طریق سازمان‌های حمایتی مانند بهزیستی و... خانه‌دار می‌شوند.

وی افزود: معتقدم وظیفه دولت این است که قدرت خرید مردم را افزایش دهد و افزایش قدرت خرید تنها از طریق افزایش وام نیست.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر طرح صدور کارت مصالح گفت: این طرح می‌تواند به انبوه‌سازان برای تولید مسکن کمک کند و اتفاقاً آثار مثبت آن در پاسخ به نیازهای بازار مسکن بیشتر از افزایش سقف وام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز