خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان دامپزشکی کشور خبر داد:

پرداخت ۲۲۰ میلیون یورو ارز دولتی برای تأمین دارو و واکسن دام

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۱۱۲

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: امسال ۳۴۰ میلیون یورو ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تأمین مواد اولیه وارداتی دارو، واکسن و مواد بیولوژیک و افزودنی دام، طیورو آبزیان پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایلنا، علیرضا رفیعی‌‌پور در جریان بازدید از نخستین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی فارماکوپه دامپزشکی ایران که از امروز در تهران آغاز به کار کرده است، گفت: از کل ارز پیش‌بینی شده برای تأمین مواد اولیه وارداتی دارو، واکسن، مواد بیولوژیک و افزودنی‌های دام، طیور و آبزیان تاکنون ۲۲۰ میلیون یورو طی چهار ماه اخیر پرداخت شده است.

وی افزود: سازمان دامپزشکی در حوزه تأمین مواد اولیه داروها، واکسن، مواد بیولوژیک و افزودنی‌ها دو برابر سال گذشته تخصیص ارز برای بسیاری از اقلام در حوزه دام، طیور و آبزیان داشته است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: ما در سال گذشته تغییراتی را در دستورالعمل‌ها در حوزه کاهش فرآیند زمان ثبت و سفارش واردات مواد اولیه داروها و واکسن‌های دامپزشکی ایجاد کردیم و در سال ۹۷ با شروع تحریم‌‌ها بعضی از دستورالعمل‌ها را به نفع واردکنندگان مواد اولیه تغییر داده‌‌ایم تا بتوانند با سرعت لازم ثبت سفارش خود را انجام و ارز دولتی دریافت کنند.

رفیعی‌پور با بیان اینکه مجموع دارو و واکسن‌‌های وارداتی حوزه دام، طیور و آبزیان بیش از دو هزار قلم است که ۴۰ تا ۵۰ قلم آن جنبه استراتژیک دارد، درباره نقل و انتقال ارز نیز اظهار داشت: ظرف یک هفته اخیر شرایط مبادله ارز در حوزه تأمین مواد اولیه دارو و واکسن‌‌های دامی به حالت عادی برگشته است و کشورهای روسیه، چین و ترکیه در این زمینه با تولید‌کنندگان ایرانی همکاری می‌‌کنند.

وی درباره وضعیت آنفلوانزای پرندگان در سال جاری تصریح کرد: سال گذشته در همین زمان بیش از ۱۲ میلیون قطعه طیور مبتلا به آنفلوانزای فوق حاد دفن شد اما امسال این عدد به ۷۰۰ هزار قطعه کاهش یافته است.

این مقام مسئول افزود: با اقداماتی از جمله رصد و پایش، واکسیناسیون مرغ‌‌‌های تخمگذار و ایمنی‌‌سازی، ویروس آنفلونزای پرندگان را در کشور کنترل و مدیریت کرده‌‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز