خبرگزاری کار ایران

ایجاد بازار رقابت برای واکسن‌های تولید داخل

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۷۴۹

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: با تدابیر اتخاذ شده از سوی سازمان دامپزشکی کشور، بازار رقابت واکسنهای تولید داخل را ایجاد کرده‌ایم.

به گزارش ایلنا و به نقل سازمان دامپزشکی کشور، قاسم رضاییان‌زاده معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور ضمن تاکید بر گسترش کمی و کیفی آموزش‌ها برای صدور پروانه، خواستار انجام آموزش‌های هدفمند برای متقاضیان پروانه‌های مرتبط توسط نظام دامپزشکی شد.

وی افزود: از توفیقات در حوزه معاونت تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی این است که کمبود بسیاری از واکسن‌های مهم از جمله تب برفکی در کشور با اتخاذ تدابیر لازم برطرف شده است.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: دیدگاه موجود این است که تولید برای ما مهم است اما تولیدات فرآورده‌های خام دامی با ارزش‌تر از هر تولید دیگری هست و به همین منظور با تمامی امکانات از صنایع تولیدی مرتبط به ویژه در بخش خدمات واکسن، دارو و سایز اقلام مورد نیاز حمایت کامل به عمل می‌آید.

وی افزود: در زمینه تشخیصی نیز سیاست کلی بروزرسانی متدها و دانش این حوزه در دستور کار است و با استفاده از ظرفیت آزمایشگاه‌های همکار، روند پاسخگویی در آزمایشات را بهبود داده و حجم آنها را در بخش دولتی کاهش دادیم.

رضاییان‌زاده یادآور شد: معتقدم باید حجم آزمایشات در مرکز تشخیص، کاهش پیدا کرده و حتی به صفر برسد ولی در کنار آن توسعه فعالیت‌های آزمایشگاهی، ممیزی و تشخیصی را در دستور کار قرار داده‌ایم که به عنوان نمونه می‌توان به ایجاد روش تشخیصی cftest در تشخیص بیماری مشمشه اشاره کرد.

وی افزود: در بحث ماده ۲ دستورالعمل صدور پروانه داروخانه ارسال شده و در طی هفته‌های آتی دستورالعمل مربوط به صدور پروانه مراکز درمانی، کلینیک‌ها و بیمارستان ها و همچنین صدور پروانه آزمایشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

این مسوول اعلام داشت: در آینده نزدیک نشست مشترک مدیران کل دامپزشکی استان‌ها و روسای نظام دامپزشکی استان‌ها را به منظور هماهنگی‌های بیشتر در خصوص اجرای هرچه بهتر دستورالعمل‌های مذکور در قالب شست های مناطق پنجگانه کشور خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز