خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی :

جاده‌ها برای حمل مواد خطرناک استاندارد می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۹۵۵

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان طی ماه های آینده ۱۲۰ هزار راننده ناوگان حمل مواد سوختی و خطرناک و ۱۲۰۰ نفر از مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آموزش خواهند دید،گفت: جاده ها برای حمل مواد خطرناک خطرناک استاندارد می شوند.

به گزارش ایلنا، صبح امروز دوره آموزش حمل مواد خطرناک در جاده‌ها در مجتمع آموزشی شهید تفویضی با حضور عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و سردار حمیدی رییس پلیس راهور ناجا و جمعی از مدیران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و فرماندهان راهور برگزار شد.

عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: مقوله ایمنی در رأس اقدامات سازمان راهداری  و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار دارد از این‌رو اقدامات سازمان باید بر مبنای شناخت باشد.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: برای کاهش تصادف‌های رانندگی باید اقدامات مؤثرتری انجام شود که برگزاری دوره‌های آموزشی می‌تواند باعث آشنایی بیشتر و افزایش سطح آگاهی نسبت به قبل شود.

وی تصریح کرد: باید اثربخشی بر اساس مباحث علمی و آماری باشد.

حسن نیا با بیان اینکه طی ماه های آینده ۱۲۰ هزار راننده ناوگان حمل مواد سوختی و خطرناک و ۱۲۰۰ نفر از مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آموزش خواهند دید،  افزود: دوره آموزشی حمل مواد خطرناک با همکاری پلیس با هدف ارتقا ایمنی، کاهش خسارت های جانی، مالی و روانی برگزار شد.

حسن نیا با بیان اینکه وظیفه حمل مواد خطرناک از لحاظ استاندارد مهم است، تصریح کرد: تا کنون بحث استانداردسازی جاده ها از منظر حمل مواد خطرناک مطرح نبوده است که در این دوره مورد توجه جدی قرار گرفته است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: در همین راستا آموزش‌های لازم در خصوص نصب علائم و اقدامات تاثیرگذار در کاهش حوادث حمل مواد سوختی و خطرناک در دستور کار قرار دارد.

همچنین سردار حمیدی در ادامه بابیان اینکه پلیس و سازمان راهداری بیشترین مأموریت مشترک برای خدمت به مردم را انجام می‌دهند، گفت: مهم‌ترین موضوع در هر سازمان بهره‌وری است و آموزش پیش از سایر سرفصل‌ها مانند سازمان‌دهی و نظارت قرار دارد.

وی افزود: دوره‌های آموزشی دانشگاهی کافی نیست و باید دوره‌های آموزشی ضمن خدمت نیز در حین فعالیت کاری برگزار شوند.

رئیس پلیس راهور ناجا یادآور شد: بر اساس تجربیات آموزش چهره به چهره از اثرگذاری بیشتری نسبت به سایر موارد آموزشی برخوردار است. در این دوره از سطوح مختلف مانند فرماندهان و روسای بازرسی حضور خواهند یافت زیرا معتقدیم مدیر هر اداره مسئول آموزش یگان خود است.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توان توقع داشت که مدیریت و نظارت بر فرآیند حمل بار به‌صورت جداگانه و بدون تعامل و هماهنگی رخ دهد لذا برای ارتقا ایمنی باید دستگاه‌های ذی‌ربط به‌صورت هماهنگ و یکپارچه اقدامات مستمر انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز