خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت عمران اریکه:

ورود چینی‌‌ها به پروژه راه‌‌آهن چابهار/ دولت راهی جز تعدیل قرارداد پیمانکاران ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۹۹۴

مدیرعامل شرکت عمران اریکه با بیان اینکه عملیات اجرایی راه‌‌‌آهن ایرانشهر – زاهدان به طول ۳۱۶ کیلومتر با سرمایه‌‌‌گذاری شرکت چینی به زودی آغاز می‌‌‌شود، تاکید کرد: دولت برای جلب اعتماد بخش خصوصی راهی جزء تعدیل قرارداد پیمانکاران متناسب با افزایش قیمت ارز ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، امیرحسین صادقی در نشست خبری در حاشیه سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با بیان اینکه برای اجرای پروژه‌‌‌‌‌های عمرانی نیاز به حمایت دولت داریم و جلساتی هم با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربنای حمل و نقل درباره بررسی مشکلات موجود پیمانکاران برگزار کرده‌‌‌ایم، گفت: امروز موضوع تعدیل قراردادها مطرح است و نمی‌‌‌‌‌توان تاثیر نوسان نرخ ارز در قراردادها را نادید گرفت.

وی ادامه داد: هر چند مسئولان به طول شفاهی با موضوع تعدیل قراردادها موافقت کردند اما هنوز به اجرا نرسیده است و در این شرایط راهی جز تعدیل قراردادها هم وجود ندارد.

این مقام مسئول با اشاره به پیشنهاد دولت برای ارایه مصالح به پیمانکاران و پوشش بخشی از نرخ تعدیل قراردادها از این طریق اظهار داشت: مخالف این پیشنهاد هستیم و هر پیمانکاری باید بتواند مصالح خود را به صورت مستقیم تامین کند و این ایده‌ها در اجرا با مشکل مواجه می‌‌‌‌شود.

صادقی با بیان اینکه به زودی پروژه ریلی میانه – بوستان آباد – تبریز شروع می‌‌‌‌شود،‌ تصریح کرد: پیمانکاران قطعه دو آزادراه تهران – شمال هم انتخاب شده‌‌‌‌اند و این پروژه هم در دست اجرا است.

وی با اشاره به اهمیت راه‌‌‌آهن چابهار خاطرنشان کرد: در شرایطی که موضوع تحریم درآمدهای نفتی کشور را تحت‌‌‌تاثیر قرار داده است، ترانزیت می‌‌‌‌تواند جایگزین بخشی از این کاهش درآمدهای نفتی شود و برای افزایش ترانزیت نیاز به زیرساخت‌‌‌های حمل و نقل داریم که راه آهن بیشترین توجیه اقتصادی را دارد.

مدیرعامل شرکت عمران اریکه افزود: از آنجایی که چابهار نقش بسیار مهمی در فعال‌‌‌سازی کریدورهای ترانزیت ایران دارد، نسبت به ساخت راه‌‌‌آهن آن باید با سرعت بیشتری اقدام کرد. در حال حاضر ساخت راه‌‌‌آهن چابهار تا ایرانشهر توسط قرارگاه خاتم‌‌‌الانبیا در حال ساخت است و پیشرفت ۶۰ درصدی دارد اما هنوز ۳۱۶ کیلومتر دوم یعنی ایرانشهر تا زاهدان ساخته نشده است که به زودی عملیات اجرایی این قطعه آغاز خواهد شد.

صادقی اضافه کرد: برای اجرای این قطعه ریلی از جوینت چینی شرکت هارکان استفاده کرده‌‌‌ایم و قرار است فاینانس ۴۵ میلیون دلاری آن را بپذیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز