خبرگزاری کار ایران

کارشناسان بورس در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کردند؛

کاهش شاخص بورس موقتی است/ فروشندگان پشیمان خواهند شد

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۸۸۶

برخی افراد به علت عدم تجربه کافی در حال فروش سهام خود هستند و الان بهترین فرصت برای خریداران است تا از این شرایط هیجانی استفاده کنند، به باور بنده این کاهش‌ها موقتی بوده و فروشندگان پشیمان خواهند شد مگر اینکه حوادث پیش بینی نشده اقتصادی و سیاسی روی دهد.

به گزارش ایلنا، براساس معاملات روز جاری شاخص بورس با کاهش تقریبا 4200 واحدی با قرار گرفتن در کانال ۱۵۹ هزار واحدی  به ۱۵۹ هزار و ۴۹۱ واحد رسید.

جواد عشقی نژاد، مدیرعامل  کارگزاری مدبران اقتصاد در مورد علل این کاهش گفت: معمولا ما در این مقاطع زمانی شاهد این کاهش هستیم. با توجه به اینکه شاخص بورس به نوعی دماسنج اقتصاد است از برخی متغیرها تاثیر می پذیرد.

وی ادامه داد: از همین روی کاهش قیمت جهانی نفت و برخی کامودیتی‌ها بر شاخص بورس نیز تاثیر گذاشته است و این یک امر طبیعی است به نظر بنده این روند در بلندمدت ادامه دار نخواهد بود.

وی گفت: این کاهش قیمت نفت باعث شده بیشتر کاهش‌ها در حوزه‌های پتروشیمی و پالایشی صورت بگیرد.

کیارش هومن، مدیرعامل کارگزاری توسعه سهند نیز با اشاره به فروش سهام خریداران عادی و افزایش عرضه در بازار گفت: اگر بیشتر افراد به این نتیجه برسند که سهام خود را بفروشند قیمت‌ها بیشتر کاهش پیدا خواهند کرد. ما شاهد هستیم افراد عادی که در دو یا سه ماه اخیر وارد بورس شده‌اند در حال فروش سهام خود هستند.

وی ادامه داد: این افراد به علت عدم تجربه کافی در حال فروش هستند و الان بهترین فرصت برای خریداران است تا از این شرایط هیجانی استفاده کنند، به باور بنده این کاهش‌ها موقتی بوده و فروشندگان پشیمان خواهند شد مگر اینکه حوادث پیش بینی نشده اقتصادی و سیاسی روی دهد.

هومن افزود: البته به نظر من وضعیت اقتصاد ما تا این اندازه که بورس نشان می‌دهد شرایط بدی ندارد و این شاخص 160 هزار واحدی شاخص بورس برای اقتصاد ایران مناسب نیست و باید افزایش یابد. البته عوامل خارجی مانند کاهش قیمت نفت نیز در این کاهش بی‌تاثیر نبوده است و مثلا ما شاهد کاهش قیمت متانول هستیم که مرتبط با آن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز