خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر اقتصاد:

سعی می‌کنیم اطلاعات مورد نیاز کشور را با استاندارد بین‌المللی ارائه دهیم/ تاکید بر ارتقای استانداردهای آماری

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۷۷۶

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد گفت: باید استانداردهای آماری را افزایش دهیم، وزارت اقتصاد آمارها را براساس استانداردها تولید می‌کند اما در برخی حوزه‌ها باید استانداردها ارتقا یابد چون سطح آنها تغییر کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسین میرشجاعیان معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد در جلسه «ارائه نتایج پروژه تدوین و اجرای نظام جامع آماری وزارت امور اقتصادی و دارایی» گفت:  فعالیت وزارت اقتصاد به عنوان دستگاه فرا دستگاهی و نحوه عملکرد این وزارتخانه در ایجاد شفافیت و بهبود فرایندها مهم است.

وی با بیان اینکه وزارت اقتصاد اولین دستگاهی است به کیفیت آمار توجه خاص داشته است، ادامه داد: آمار قلب تپنده تصمیمات اقتصادی دولت و بخش خصوصی برای ایجاد یا حفظ استراتژی است که تمام اینها بر مبنای آمار است. سیاست گذاری صحیح نتیجه آمارهای دقیق است. سعی می‌کنیم  اطلاعات مورد نیاز کشور را با استاندارد بین‌المللی در اختیار سیاستگذار و فعالین اقتصادی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: برای ارتقای شفافیت خلأهای قانونی مانند تولید و بروزرسانی آمار  باید صورت گیرد. یکی از مباحث دسترسی مرکز آمار به آمارهای خرد است و در این زمینه خلأهای قانونی جود دارد که باید با حفظ محرمانگی برطرف شود.

میرشجاعیان  افزود: باید استانداردهای آماری را افزایش دهیم، وزارت اقتصاد آمارها را براساس استانداردها تولید می‌کند اما در برخی حوزه‌ها باید استانداردها ارتقا یابد چون سطح آنها تغییر کرده است.

معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر بکارگیری نیروهای ماهر در واحد‌های آمار گفت: البته این موضوع برای دستگاه‌های مختلف از جایگاه متفاوتی دارد مثلا برخی دستگاه‌ها با توجه به جنس کار خود از نیروهای تحصیل کرده استفاده می‌کنند و برخی‌ها نیز از نیروهای غیرماهر استفاده می‌کنند که برای تولید آمار باکیفیت باید این موضوع را در نظر بگیریم.در واقع ما سعی کنیم به مجموعه‌ای از این اهداف برسیم.

در ادامه این جلسه از اعضای کمیته آمارهای مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص کسب رتبه نخست فعالیت‌های آماری بین دستگاههای اجرایی کشور تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز