خبرگزاری کار ایران

رئیس جدید گمرک ایران:

برنامه گمرک الکترونیک در دستور کار است / از ظرفیت‌های قانونی در تسهیل تجارت استفاده کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۸۶۷

میراشرفی گفت: تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های قانونی در راستای تسهیل تجارت استفاده کنیم یکی از برنامه‌های ما پیاده‌سازی گمرک الکترونیک است که یکی از ویژگی‌های قرن 21 است ما در بحث الکترونیکی و مجازی کردن کارهای شایسته‌ای انجام داده‌ایم ولی در بحث هوشمندسازی اقدامات مناسبی صورت نگرفته است و باید این نقیصه را برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهدی میراشرفی در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل گمرک ایران گفت: از جناب وزیر کمال تشکر را دارم که برای این سمت فردی را از بدنه گمرک انتخاب کرده‌اند. بنده برنامه‌هایی برای ارتقای جایگاه گمرک خواهم داشت که یکی از آنها بحث توسعه سرمایه انسانی است و در این راستا تلاش خواهیم کرد شایسته‌سالاری را ایجاد کرده و روحیه انتقاد را افزایش دهیم. جناب وزیر در چندین جلسه به موضوع سلامت و شایسته‌گزینی به ویژه در گمرک تاکید داشته‌اند و ما هم در این راستا گام برخواهیم برداشت.

وی ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های قانونی در راستای تسهیل تجارت استفاده کنیم یکی از برنامه‌های ما پیاده‌سازی گمرک الکترونیک است که یکی از ویژگی‌های قرن 21 است ما در بحث الکترونیکی و مجازی کردن کارهای شایسته‌ای انجام داده‌ایم ولی در بحث هوشمندسازی اقدامات مناسبی صورت نگرفته است و باید این نقیصه را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه باید قوانین و مقررات کاهش پیدا کند گفت: سازمان شفاف‌سازی تاکید دارد که برای ارتقای سلامت باید قوانین و مقررات کاهش پیدا کنند چون ما چهل سازمان داریم و نباید هر کدام یک قانونی را ترویج کنند.

وی تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های ما گسترش ارتباطات با سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای است به طوری که ما بیش از 10 کنوانسیون عضو هستیم که می‌تواند در تسهیل تجارت به ما کمک کند باید توجه داشت که از 11 سپتامبر اطلاعات محموله‌ها قبل و حین انتقال اخذ می‌شوند به طوری که در کراچی پاکستان و کلمبیا دستگاه‌های ایکس‌ری برای این منظور وصل شده است و ما باید پیگیری کنیم تا از ظرفیت این کنوانسیون‌ها در این راستا استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز