خبرگزاری کار ایران

مشاور رییس‌جمهوری در گفت‌وگو با ایلنا:

باید قبول کنیم که قالیباف در نوسازی خانه‌های فرسوده تهران موفق عمل کرد/ شهردار جدید تهران، اقدامات افشانی در بازآفرینی شهر را ادامه دهد

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۲۱۰

مشاور رییس جمهور در امور هماهنگی نوسازی بافت‌های فرسوده با بیان اینکه باید قبول کنیم که آقای قالیباف در بازسازی خانه‌های فرسوده موفق عمل کرد و توانست خانه‌های محلات فرسوده را بازسازی کند، گفت: محلات بافت فرسوده در هنگام بروز حوادث طبیعی مانند زلزله بیشترین تلفات را خواهند داشت بنابراین هر چه سریع‌تر باید نسبت به اصلاح این بافت ها اقدام کرد.

اکبر ترکان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره وظایف شهردار جدید تهران در اجرای بازآفرینی شهری اظهار داشت: در دوره شهرداری آقای قالیباف 50 درصد از خانه‌های فرسوده تهران بازسازی شد اما بافت آن محلات اصلاح نشد.

وی ادامه داد: در آن دوره سندهای کم متراژ با هم تجمیع شدند و شهرداری به آنها تراکم داد بنابراین متراژ این واحدها به 200 متر رسید و شهرداری مجوز ساخت 4 طبقه را به آنها داد. شهرداری در آن دوره با ابزار واگذاری تراکم توانست واحدهای ریز دانه فرسوده را اصلاح کند که این اقدام خوبی بود که در دوره آقای قالیباف انجام شد.

مشاور روحانی تاکید کرد: باید قبول کنیم که آقای قالیباف در بازسازی خانه‌های فرسوده موفق عمل کرد و توانست خانه‌های محلات فرسوده را بازسازی کند. در آن دوره 50 درصد خانه‌ها بازسازی شدند حالا امروز باید محلات این بافت‌ها بازسازی و اصلاح شوند.

ترکان با تاکید بر اینکه ما نگران خسارت‌هایی هستیم که در صورت بروز حوادث طبیعی به محلات بافت فرسوده وارد می‌شود،‌ گفت: محلات بافت فرسوده در هنگام بروز حوادث طبیعی مانند زلزله بیشترین تلفات را خواهند داشت و هر چه سریع تر باید نسبت به اصلاح این بافت‌ها اقدام کرد.  

وی افزود: با آقای افشانی شهردار سابق تهران درباره بازآفرینی محلات تهران مذاکراتی داشتیم و قرار بر این بود که بافت‌ها براساس اولویت‌ها بازسازی شوند و مدارس این محلات نوسازی و معابر و پیاده راه‌ها اصلاح شوند.   

مشاور رییس جمهور در امور هماهنگی نوسازی بافت‌های فرسوده با بیان اینکه قرار بر این بود 300 میلیارد تومان اعتبارات برای اصلاح بافت فرسوده به شهرداری ارایه شود،‌ گفت: تصمیم شهردار سابق تهران بر این بود که از محل منابع شهرداری هم اعتباراتی را برای نوسازی بافت‌های فرسوده تامین کند و محلاتی که خانه‌های فرسوده آنها در سال‌های گذشته بازسازی شده، در اولویت اصلاح قرار بگیرد.  

وی تاکید کرد: معتقدم شهردار جدید تهران باید اقدامات آقای افشانی در بازآفرینی شهر را ادامه دهد. در حال حاضر محلاتی در تهران وجود دارد که امکان ورود ماشین آتش نشانی و آمبولانس به آن نیست و حتی این امکان وجود ندارد که آمبولانس وارد محله شود تا زنان باردار را به بیمارستان برساند و این تنها گوشه‌ای از مشکلات بافت‌های فرسوده تهران است.

ترکان ادامه داد: مدارس در این بافت‌ها بسیار فرسوده هستند و هر چه سریع تر باید نوسازی شوند. هر چند که فرو ریختن هر خانه‌ای خسارت بار است اما اگر یک مدرسه فرو بریزد فرزند 500 خانواده از بین می‌رود که خسارت آن به مراتب بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه هنوز سازمان برنامه و بودجه حتی  300 میلیارد تومان را که اعتبارات قابل توجهی برای باز آفرینی محلات تهران نیست را نداده است،‌ گفت: آقای افشانی بدون دریافت پول از دولت اقدامات نوسازی بافت فرسوده را شروع کرد. اینکه می‌گویند شهرداری‌ها نهاد پولسازی هستند هم درست نیست در گذشته درآمدهایی که در شهرداری بود از محل فروش تراکم تامین می‌شد که روش قانونی برای درآمدزایی نبوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز