خبرگزاری کار ایران

مقام مسئول در سازمان راهداری خبر داد:

تردد ۲۲۰ هزار کامیون بین ایران و عراق طی ۱۰ ماه گذشته

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۶۶۱

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، از تردد ۲۲۰ هزار کامیون میان مرزهای ایران و عراق در ۱۰ ماهه سال ۲۰۱۸ خبر داد.

به گزارش ایلنا، رضا نفیسی در نشست دو روزه کمیسیون مشترک حمل و نقل جاده‌ای بین ایران و عراق که با هدف توسعه روابط حمل و نقل جاده‌ای و مبادلات تجاری و تسهیل گردشگری میان دو کشور برگزار شد، گفت: باتوجه به گستردگی روزافزون روابط دوستانه دو کشور در زمینه‌های گوناگون حمل و نقلی و اهمیت گذرگاه‌های مرزی در توسعه مبادلات تجاری و تسهیل گردشگری، این نشست مقدمه‌ای برای گسترش این روابط بوده و در راستای حل و فصل مشکلات موجود برگزار شده است.

وی با اشاره به موقعیت خوب ترانزیتی دو کشور در منطقه اظهار داشت: توسعه کریدور ترانزیتی شرق به غرب یکی از موضوعات مورد بررسی است که با فعال شدن این کریدور، امکان دسترسی شرق آسیا، آسیای میانه و قفقاز به کشورهای حوزه دریای مدیترانه از طریق عراق و سوریه میسر می‌شود.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این که در ۱۰ ماهه سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۲۲۰ هزار کامیون از مرزهای دو کشور تردد داشتند، تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات مورد بحث تأکید بر امضای موافقت‌نامه حمل و نقلی جاده‌ای بین دو کشور است که در صورت تأیید نهایی مقامات حمل و نقلی دو کشور، اجرا می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز