خبرگزاری کار ایران

پروژه محرومیت‌زدایی در جنوب شرق تهران با سرمایه گذاری بیش از 50 میلیاردی کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۱۹۲

در راستای اجرای سیاست‌های محرومیت زدایی و اشتغالزایی، بنیاد مستضعفان سرمایه‌گذاری بیش از 50 میلیارد تومانی در جنوب شرق تهران را در دست اجرا دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، پروژه سرخه‌حصار پاکدشت شامل 500 هکتار اراضی در سه فاز در حال احیا است که فاز اول این طرح 100 هکتار باغ زیتون، فاز دوم 150 هکتار باغ پسته و 100 هکتار دیگر باغ زیتون در حال اجرا است. فاز اول به اتمام رسیده است، کشت فاز دوم آغاز شده است و اراضی فاز سوم در حال آماده‌سازی است.

این طرح با محوریت اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی در هشت استان کشور در حال اجرا است .

محمدرضا بابایی مدیرفنی شرکت کشت و صنعت مطهری درباره سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در این اراضی و ایجاد اشتغالزایی از طریق تولید زیتون و فرآورده‌های آن گفت: بنیاد مستضعفان با هدف تولید دانه‌های روغنی و خودکفایی در تولید روغن خوراکی برای احداث 5هزار هکتار باغ زیتون در هشت استان اقدام کرده است.

وی افزود: پروژه سرخه حصار پاکدشت در دو فاز شامل احداث 200 هکتار باغ زیتون و 300 هکتار باغ پسته و زیتون و همچنین کشت گندم، ذرت است و پس از تکمیل و بهره‌برداری به طور متوسط قابلیت تولید 1500 تن زیتون، 270 تن پسته را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف زیتون برای هر نفر در ایران 130 گرم در سال است که این رقم در کشورهای اروپایی 130 گرم برای هر نفر در روز است گفت: با اجرای این برنامه‌ها می‌توانیم تولیدکننده 20 درصد روغن زیتون در کشور باشیم و در حال حاضر هزار هکتار از برنامه‌های مورد نظر به اجرا رسیده است و سرمایه‌گذاری بیش از 54 میلیارد تومان در این اراضی انجام شده است.

بابایی درباره میزان اشتغالزایی دراین پروژه‌ها گفت: در هر 4 هکتار برای یک نفر اشتغال دائم ایجاد می‌شود بنابراین در حال حاضر برای 300 نفر اشتغال دائمی ایجاد شده است. همچنین در پروژه 350 هکتار باغ زیتون و پسته پروژه سرخه‌حصار سالانه 13هزار نفر روز مشغول به کار می‌شوند و در فاز بعدی که شامل 150 هکتار زراعت است 1500 نفر روز نیروی کار روزمزد سالانه این پروژه هستند.

بابایی با بیان اینکه این پروژه می‌تواند ریه تنفسی تهران باشد اظهار داشت: در حال حاضر 103 هزار هکتار باغ زیتون در کشور وجود دارد که حدود 80 هزار هکتار آن بارور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز