خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری فرابورس عنوان شد؛

پتروشیمی قائد بصیر بالاتر از ظرفیت اسمی در حال تولید است/ نفت و گاز پرشیا و نیروگاه آبادان در نوبت عرضه به بورس

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۹۳۹

نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» فرابورس، امروز به بررسی عرضه اولیه شرکت پتروشیمی قائد بصیر اختصاص داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، پرویز راحت، مدیرعامل هلدینگ توسعه انرژی تدبیر، در این نشست خبری، گفت: هلدینگ تدبیر 80 درصد سهام قائد بصیر را در اختیار دارد. هلدینگ توسعه انرژی تدبیر تنها هلدینگ حوزه انرژی است که زنجیره کامل نفت، گاز و پتروشیمی را در اختیار دارد.

پرویز راحت ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که واحدهایی که مشکلات‌شان برطرف می‌شود را از طریق بورس با مردم به مشارکت بگذاریم. در حال حاضر شرکت پتروشیمی قائد بصیر در حوزه تولید ABS توان تولید 80 نوع محصول را داراست. پتروشیمی بصیر در سال 95 از ظرفیت اسمی‌اش عبور کرد و در سال 96 توانست 30 درصد بالاتر از ظرفیت‌، تولید داشته باشد. امسال نیز این روند ادامه دارد. بازار صادراتی شرکت نیز روند رشد مناسبی داشته است.

وی ادامه داد: امسال اجازه دادیم در صورت تامین نیازهای داخل، سقف صادرات نیز افزایش پیدا کند. همچنین در مجموعه هلدینگ توسعه انرژی تدبیر، به جز عرصه اولیه سهام شرکت پتروشیمی قائد بصیر، شرکت‌های دیگری هم برای عرضه در فرابورس و بورس داریم. که اولین آن شرکت نیروگاه برق آبادان است. این نیروگاه سال گذشته بالاترین ضریب بهره‌برداری را در میان نیروگاه‌های کشور داشته است.

مدیرعامل هلدینگ توسعه انرژی اظهار داشت: در ادامه قصد داریم سهام شرکت توسعه میادین نفتی را در بورس عرضه کنیم، مخصوصا شرکت نفت و گاز پرشیا که یک شرکت «ای‌ اند پی» است. برنامه بعدی ما استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی لازم جهت تکمیل و تامین سرمایه پروژه‌های در دست اجراست.

وی در تشریح وضعیت شرکت پتروشیمی قائد بصیر که در حال طی کردن مراحل نهایی عرضه اولیه در فرابورس است، عنوان کرد: تولید و فروش این شرکت در شش ماهه نخست امسال نسبت به بودجه‌اش کاملا مناسب بوده و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته که در صورت شدت گرفتن تحریم‌ها مشکلی برای این شرکت به وجود نیاید. بخشی از مواد اولیه را در داخل تولید می‌کنیم و برای مواد اولیه وارداتی مورد نیاز نیز ، تا یک سال آینده مواد لازم را خریداری کرده‌ایم.

پرویز راحت افزود: هم اکنون مشتریان بسیاری در دنیا داریم اما حتی اگر تحریم‌ها جدی شوند هم مشکلی نداریم زیرا مشتریان بسیاری در داخل کشور داریم و اولویت نخست ما نیز تامین نیازهای داخلی است. حتی اگر امکان صادرت در اثر تحریم‌ها وجود نداشته باشد، محصولات‌مان را در داخل به فروش می‌رسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز