خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول در گفت‌وگو با ایلنا:

عرضه زعفران و پسته در بورس کالا دست دلالان را کوتاه می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۵۰۰

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی، حضور کالای کشاورزی به خصوص زعفران را در بورس کالا کاملا مثبت دانست و گفت: عرضه تمامی محصولات کشاورزی از جمله پسته و زعفران در بورس، می‌تواند به نفع کشاورزان باشد و دست واسطه گران را کوتاه کند.

سید حمیدرضا جوادی، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با انتقاد از برخی از فعالان کشاورزی مبنی بر ناموفق بودن عرضه پسته در بورس کالا گفت: با وجود متفاوت بودن سایز پسته و صادراتی بودن آن، عرضه این محصول باعث شفافیت قیمت آن خواهد شد.

وی بورس را برای کالای کشاورزی دارای سه مزیت دانست و افزود: ابتدا محصولات کشاورزی قبل از ورود به بورس، توسط آزمایشگاه‌ها آنالیز شده تا از لحاظ کیفی سنجیده شوند و این امر باعث اطمینان خاطر خریداران می‌شود.

وی مزیت دوم را رصد کردن منابع تولید دانست و گفت:‌ در بورس کالا، نام کشاورز و مزرعه و نوع محصول کاملا مشخص می‌شود.

وی یکی از مزیت‌های مهم بورس کالا را شفافیت قیمت و نبود واسطه گران عنوان کرد و گفت: عرضه کالا از طریق بورس باعث می‌شود که تولیدکننده به حق واقعی خود دست پیدا کند.

وی با اشاره به کم اطلاع بودن برخی از کشاورزان از بورس کالا گفت: شرکت‌هایی در قالب شرکت مدیریت صادرات در شهرهایی همچون تربت حیدریه که به عنوان یکی از شهرهای اصلی تولیدکننده زعفران است،‌ فعالیت می‌کنند. شرکت مدیریت صادرات یکی از انواع واسطه‌های صادراتی است که برای کمک به بنگاه‌های اقتصادی در جهت ورود به بازارهای جهانی و افزایش صادرات کالا یا خدمات بنگاه‌ها ایفای نقش می‌کند. کشاورزان می‌توانند کالای خود را به آنها بفروشند و یا به امانت در آنجا قرار دهند تا به فروش برسد در این صورت کشاورز از صادرات منتفع می‌شود.

وی ایران را تعیین کننده قیمت زعفران در بازارهای جهانی دانست و گفت: حضور در بورس کالا می‌تواند ایران را به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده زعفران، به منبعی برای تعیین قیمت در بازارهای جهانی تبدیل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز