خبرگزاری کار ایران

تا پایان مهرماه؛

ظرفیت نصب شده انرژی‌های نو به ۶۵۴ مگاوات رسید

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۰۷۴

انرژی‌های تجدیدپذیر موجب اشتغال ۴۲ هزار و ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این بخش شده و حجم سرمایه‌گذاری غیردولتی در این حوزه به بیش از ۹۸ هزار میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش ایلنا، در مهرماه سال جاری ۸۹ میلیون کیلووات ساعت برق از منابع تجدیدپذیر تولید شده که این میزان تولید انرژی از محل انرژی‌های تجدیدپذیر توانسته از انتشار حدود ۶۲ هزار تن گاز گلخانه‌ای بکاهد. همچنین این میزان تولید انرژی‌های نو باعث شده ۲۵ میلیون مترمکعب از مصرف سوخت‌های فسیلی در کشور که جزو عوامل اصلی آلایندگی هوا در کشور است، کاسته شود. این حجم از تولید انرژی‌های نو باعث صرفه‌جویی ۲۰ میلیون لیتری مصرف آب در مهرماه سال جاری نیز شده است.

بر اساس این گزارش، هم‌اکنون ۴۲۲ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر درون کشور در حال احداث است و ظرفیت نصب شده انرژی‌های نو کشور به ۶۵۴ مگاوات رسیده است. براین اساس تاکنون ۹۴ نیروگاه تجدیدپذیر مگاواتی در کشور نصب شده و ۳۷ مگاوات نیروگاه مگاواتی دیگر نیز در حال احداث است.

همچنین انرژی‌های تجدیدپذیر موجب اشتغال ۴۲ هزار و ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کشور شده و حجم سرمایه‌گذاری غیردولتی در این بخش به بیش از ۹۸ هزار میلیارد ریال رسیده است.

بررسی اعداد و ارقام موجود در این بخش حکایت از آن دارد که در حال حاضر ۴۲ درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور از نوع بادی، ۴۱ درصد از نوع خورشیدی، ۱۳ درصد از نوع برق‌آبی کوچک، دو درصد از نوع بازیافت حرارت و دو درصد نیز از نوع زیست توده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز