خبرگزاری کار ایران

رودخانه‌های استان تهران زیر ذره‌بین گروه‌های گشت و بازرسی/ تخریب 136 مورد سازه غیرمجاز

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۰۳۱

مدیر دفتر مهندسی رودخانه شرکت آب منطقه ای تهران گفت: با توجه به اهمیت رودخانه ها و مسیل ها، 18 اکیپ گشت و بازرسی دولتی و خصوصی به صورت مستمر منابع آب سطحی را مورد کنترل و بازرسی قرار می دهند.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "حسین زنگویی" تقویت گروه‌های گشت و بازرسی منابع آب سطحی از اقدامات شاخص شرکت آب منطقه ای تهران عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 18 اکیپ در حوزه آب‌های سطحی و مهندسی رودخانه‌ها در سطح استان مشغول فعالیت هستند که شامل 13 اکیپ بخش خصوصی و 5 اکیپ دولتی می شوند.

وی از اکیپ های گشت و بازرسی به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای نظارتی یاد کرد و تصریح کرد: این اکیپ‌ها ضمن شناسایی تخلف ها و معرفی متخلفان، با هرگونه بهره‌برداری غیر مجاز از منابع آب سطحی و برداشت غیر مجاز مصالح رودخانه‌ای به صورت قاطع برخورد می کنند.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه شرکت آب منطقه ای تهران ادامه داد: به‌رغم اقدامات پیشگیرانه و هشدارهای داده شده به متخلفان، در برخی مواقع شاهد تخلفاتی همچون بهره برداری غیر مجاز یا ساخت و ساز در حریم رودخانه ها هستیم که شرکت آب منطقه ای تهران با همکاری دستگاه قضا و عوامل انتظامی اقدام به قلع و قمع و تخریب مستحدثات غیر مجاز می کند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 355 مورد از سازه‌های غیرمجاز به وسعت 43 هکتار و ارزش تقریبی 1227 میلیارد تومان تخریب و به انفال عودت داده شد، افزود: طی شش ماهه نخست سال جاری نیز با اجرای 136 دستور قضایی افزون بر 47 هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه‌های استان تهران به ارزش 608 میلیارد تومان رفع تصرف و آزادسازی شد که هم‌اکنون از لحاظ وسعت به هدف پیش‌بینی شده در 97 دست پیدا کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز