خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی‌ راه‌آهن اعلام کرد:

تعریف روش‌های نوین تأمین مالی در صنعت حمل و نقل ریلی‌

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۷۵۶

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه‌آهن، از برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تأمین مالی در حوزه حمل و نقل ریلی در ۲۱ آبان‌ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، نورالله بیرانوند‌ ضمن تشریح اقدامات انجام شده در حوزه ریلی برای تأمین مالی گفت: یکی از نقش‌های راه‌آهن در جذب سرمایه، فراهم‌کردن بستر تعامل بین فعالان صنعت و سرمایه‌گذاران و سایر تأمین‌کنندگان مالی از جمله سیستم بانکی، تامین کننده مالی خارجی، بازار سرمایه و حتی صندوق توسعه ملی است.

وی افزود: راه‌آهن تسهیل کننده و تعیین کننده اولویت‌ها و ارایه کننده پروژه ها و طرح های سرمایه‌گذاری است تا براساس آن برنامه، در جهت توسعه حمل و نقل ریلی گام برداشته شود.

معاون برنامه‌‌‌‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه‌آهن با بیان اینکه تعریف اکو سیستم مالی و سرمایه‌گذاری بخشی از اهداف ما است، اظهار داشت: با برگزاری این رویداد در نظر داریم زمینه‌ای مهیا کنیم تا ارایه کنندگان خدمات مالی و تامین کنندگان و همچنین سرمایه‌گذارانی که مایل به سرمایه‌گذاری هستند یکدیگر را پیدا کنند.

بیرانوند با تاکید بر اینکه راه‌آهن به عنوان استفاده‌‌‌‌کننده اصلی این منابع به صورت بخشی یا مدل مشارکت عمومی، خصوصی یا سرمایه‌‌گذار مستقیم است، تصریح کرد: رویکردهای یاد شده، رویکرد اصلی راه‌آهن است و تلاش خواهیم کرد تا در این همایش تعامل مورد نیاز میان دوگروه سرمایه‌‌‌گذار و سرمایه‌‌پذیر را برقرار کنیم تا هردو به یک زبان مشترک دست یابند.

به گفته وی، محورهای همایش مذکور معرفی بسته‌های تشویقی به منظور کاهش ریسک و افزایش بازدهی راه‌آهن، معرفی ظرفیت‌‌های بازار سرمایه و تامین مالی، توسعه ایستگاه‌های مبتنی بر حمل و نقل ترکیبی و همچنین توسعه ترمینال‌‌ها براساس حمل و نقل ترکیبی و نیز فعال‌سازی کریدورها و اتصال مراکز تجاری و صنعتی به شبکه ریلی است.

معاون برنامه‌‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه‌آهن افزود: در حال حاضر بخش زیادی از پروژه‌‌های ریلی به دلیل کمبود منابع و اعتبار یا حتی آماده نبودن پروژه‌‌ها به اهداف خود نرسیده‌‌اند بنابراین درصدد طراحی یک فرآیند پربار هستیم تا به تعامل زنده، پویا و اثرگذار در حوزه سرمایه‌‌گذاری دست یابیم‌.

بیرانوند‌ اضافه کرد: رویکرد راه‌آهن حضور حداکثری بخش خصوصی در حوزه ریلی است و تلاش خواهیم کرد تا با تعامل ایجاد شده این رویداد به شکل سالیانه تکرار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز